Takovéto informace se vstřebávají těžko. V roce 2022 ze scény bez náhrady zmizí další supersportovní automobil s atmosférickým velkoobjemovým motorem. Audi oznámilo, že třetí generace R8, který by měla dorazit už za čtyři roky, bude ryzím elektromobilem.

Pro nás to zase tak velké překvapení není, protože už v roce 2015 jsme testovali v Berlíně na letišti Audi R8 e-tron, takže automobilka už tehdy usilovně pracovala na elektrickém provedení. Ovšem čemu nerozumíme, repsketive nechceme rozumět, je úplné přerušení výroby modelu R8 se spalovacím motorem. Vždyť první generace nabízela dokonce dva  - 5,2 V10 a 4,2 V8.

Audi postupně stahuje velkoobjemové motory z nabídky, protože motor V8 už není ani v RS4 a RS5 a zůstává vyhrazen pouze RS6 a RS7, respektive SQ7.

Koncept PB18 e-tron z výstavy v Pebble Beach, se třemi elektromotory, které jsou schopny dodat výkon 500 kW, s krátkodobou možností zvýšení výkonu až na 570 kW, je zcela jistě, co se techniky týče, předobrazem nového Audi R8. Nicméně v jeho případě by výkon měl dosahovat až 1000 koní a zrychlení z 0-100 km/h se podle odhadů odehraje cca za 2 sekundy.

Nové elektrické auto R8 zapadá do strategie Audi, které chce do roku 2025 per Anno prodávat okolo 800 tisíc elektrifikovaných automobilů.