Podobným způsobem, jakým vznikalo elektrické SUV EQC, tedy přeměnou klasického spalovacího automobilu, přistoupili konstruktéři značky Mercedes-Benz také k novince EQA.

Na detaily tohoto vozu, včetně všech rozměrů, se můžete podívat do naší fotogalerie.

V podstatě se jedná o elektromobil ukrytý v karosérii nové generace crossoveru GLA. Do podlahy dokázali tvůrci vozu zabudovat baterii. Nyní představená verze 250 má kapacitu 66,5 kWh, což vystačí na ujetí 426 kilometru v režimu WLTP. Při dobíjení u rychlých stojanů se na osmdesát procent zaplní během půl hodiny.

Přední nápravu tohoto vozu pohání elektromotor s výkonem 140 kW. Díky němu bude možné sprintovat z nuly na stovku během 8,9 sekundy a rozjet se až a tempo 160 kilometrů v hodině.

Kombinovaná spotřeba tohoto vozu má činit 15,7 kWh. V blízké budoucnosti se na trh dostanou další verze. Například s dvěma elektromotory (po jednom pro každou nápravu) a celkovým výkonem 200 kW. Nebo naopak varianta s větší vysokonapěťovou trakční baterií a dojezdem přes pět stovek kilometrů. Instalace baterie se sice nepodepsala v prostoru pro cestující. Utrpěl však zavazadlový prostor. V elektrické verzi má totiž kapacitu 340 litrů, zatímco "spalovák" pojme o sto pět litrů více.

Mercedes již oznámil cenu pro německý trh. Ta činí v přepočtu zhruba 1,25 miliónu korun.

Opel Combo-e

Stejnou techniku jako nedávno představené elektrické malé dodávky Peugeot Partner a Citroën Berlingo využije také Opel Combo. To znamená, že se o pohon postará elektromotor s výkonem 100 kW, který si "bere" energii z trakční baterie s kapacitou 50 kWh.

Užitková verze tohoto vozu bude moci pojmout do svého nákladového prostoru až 4,4 m3 a dovézt ho až do vzdálenosti 275 kilometrů. Auto má k dispozici nabíjení výkonem až 100 kW, díky čemuž se baterie na 80 procent nabije za půl hodiny.

"Combo-e dále rozšiřuje naši nabídku lehkých užitkových vozů s nulovými emisemi, kterou otevřela koncem loňského roku elektrická dodávka Opel Vivaro-e. Do konce roku 2021, kdy vyjede nové elektrické Movano-e, budeme mít kompletně elektrifikováno celé naše portfolio lehkých užitkových vozů,“ uvedl Michael Lohscheller, šéf automobilky Opel.

"Pomalejší" Porsche Taycan

Automobilka Porsche obohacuje nabídku verzí svého zatím jediného elektromobilu Taycan. Půjde o nejlevnější model vybavený pouze jedním motorem. I ten ale na zadní nápravu posílá výkon 300 kW. To pak postačuje k dosažení zrychlení 0-100 km/hod během 5,4 sekundy a maximální rychlosti 230 kilometrů v hodině. Označení je prosté: Taycan.

Tento vůz bude vybaven trakční baterií s kapacitou buď 79,2 nebo 93,4. Dojezd pak v režimu WLTP činí 431 nebo 484 kilometrů. I on bude schopen velmi rychlého dobíjení. KOnkrétně jde o hodnotu 225 kW (s menší baterií) nebo 270 kW při volbě dražšího akumulátoru.

Designově se základní Taycan od výkonnějších verzí 4S, Turbo nebo Turbo S neliší.