Ačkoliv se může zdát, že má I-Pace svou mříž pouze kvůli vzhledu a připodobnění ke zbytku modelové rodiny, rozměrný přístup vzduchu má ve skutečnosti hned dvě funkce. Ta první je poměrně jasná a spočívá v chlazení baterií o kapacitě 90 kWh, umístěných v podlaze vozu.

Právě chlazení baterek je u elektromobilů stěžejní a podobné řešení používá třeba i Tesla Model 3, u které je vzduch k akumulátorům veden několika menšími kanály ve zdánlivě zahlazené přídi. Baterie se mohou při vyšších odběrech hodně zahřát a chlazení proudem vzduchu je tedy nezbytné.

Ferrari. Za tuto hříšnost by někteří fanoušci nejradši viděli italskou automobilku v plamenech. Italové by protestovali v ulicích a trhali si občanky. Naprostý chaos.
Jak by to vypadalo, kdyby luxusní značky nabízely malé hatchbacky? Možná takhle

Druhá funkce mříže na přídi I-Pace je ovšem ještě sofistikovanější. Hned za vnější mřížkou se znakem se vzduch rozděluje do dvou cest. Část jde směrem dolů k bateriím, část potom nahoru a proudí skrz nápadnou štěrbinu v přední kapotě rovnou na čelní okno. Odsud je vzduch veden přes střechu vozu a nakonec do střešního spojleru, který jej svádí na zadní okno.

Jaguar tak zajistil elegantní „ofuk“ zadního okna, eliminující potřebu zadního stěrače. Při jízdě v dešti je voda ze zadního okna prostě strhávána proudícím vzduchem, což mimo jiné eliminuje aerodynamickou hlučnost. A navíc nikdo nemůže říct, že má I-Pace přední mříž jen na parádu.