Konečný design elektrické novinky od Porsche je samozřejmě zatím tajemstvím, přičemž nám nezbývá doufat, že se od původního konceptu Mission E z roku 2015 příliš nevzdálí. Elegantní čtyřdveřová karoserie ukázala, že elektrická budoucnost nemusí ani u značky jako Porsche vypadat vůbec špatně.

Přestože automobilka v rámci představení konceptu tehdy zveřejnila částečné informace o technice uvnitř, až nyní se dostáváme k údajným detailům produkční verze, která by měla sice konkurovat výkonem Tesle Model S, ale přitom si zachovat klasické sportovní jízdní vlastnosti typické pro Porsche.

Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody proti Jeepu Grand Cherokee Trackhawk.
717 koní versus 717 koní, sporťák proti SUV. Tenhle souboj skončil překvapením

Zatím se tedy mluví o plánu nabídnout Mission E v celkem třech výkonnostních úrovních. Nejslabší by přitom nabízela soustavu elektromotorů o výkonu 408 koní (300 kW), následovala by verze o výkonu 544 koní (400 kW) a nejsilnější varianta by zajistila výkon 680 koní (500 kW). Prozatím ovšem není jasné, jakou konfiguraci elektromotorů Porsche využije a kolik jich vůz bude mít.

Jistotou je nicméně pohon všech kol, kterým zřejmě bude standardně vybavena každá verze. I když prý Porsche stále zvažuje, že by nejlevnější verzi nabízelo pouze s pohonem zadní nápravy.  

Podrobnosti o kapacitě baterií také zatím neznáme, ale informace z automobilky dříve zmiňovaly dojezd vozu na jedno nabití až 480 km. Nabití na 80 procent by mělo trvat méně než 20 minut.

Výsledek jízdy bez oleje.
VIDEO: Co se stane s motorem, ve kterém není žádný olej?

Hmotnost elektrického čtyřdveřáku je rovněž tajemstvím. Každopádně však můžeme čekat lehkou konstrukci, kterou bude chtít Porsche vyvážit jinak těžké baterie v podlaze vozu. Vůči Tesle pak bude výhodou Porsche mnohem sportovnější jízda díky nižšímu těžišti a celkově lépe rozložené hmotnosti.

Zrychlení vozu z nuly na 100 km/h se odhaduje na přibližně 3 vteřiny, zatímco maximální rychlost se má pohybovat okolo slušných 250 km/h.

Produkční Mission E by nakonec mohl zaujmout také cenovkou, neboť Porsche plánuje elektromobil zařadit do modelové řady mezi Cayenne a Panameru. Tudíž jde v Evropě o cenovku v rozmezí asi 2 až 2,5 milionu korun, přesně v teritoriu Tesly Model S. Premiéru elektromobilu od Porsche máme čekat v druhé polovině roku 2019.