Nová „osmička“ v tuto chvíli podstupuje intenzivní testování na vysokorychlostním okruhu u italského města Aprilia. Na 4 kilometry dlouhém oválu BMW ladí jízdní vlastnosti vozu právě pro cestování při vysokých rychlostech. Řada 8 totiž musí splňovat definici pohodlného GT, jež bude na dálnicích bez problému požírat stovky kilometrů denně.

Přesto ale BMW zmiňuje, že řada 8 si zachová i charakter opravdového sporťáku, který bude zábava řídit. Základní „osmička“ je navíc vyvíjena i s ohledem na ostrou verzi M8, které se později dočkáme také.

Mezitím se automobilka chystá na premiéru závodní verze M8 GTE. Ta bude poprvé nasazena už za pár dní na vytrvalostním závodu 24h Daytona a následně i v červnu na čtyřiadvacetihodinovce na okruhu v Le Mans.

Zveřejněné fotky prototypu dále potvrzují, co již víme. Produkční model se budete pochopitelně trochu lišit od původního konceptu a jeho vzezření je méně odvážné. Dříve uniklé fotky nemaskovaného vozu si můžete prohlédnout v galerii.

O technice základní řady 8 zatím BMW nezveřejnilo žádné nové informace. Pod kapotou se však očekává například 4,4litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který v limuzíně řady 7 produkuje 450 koní (330 kW) a 648 Nm točivého momentu.

Dřívější spekulace ale také mluví o nabídce menšího šestiválce, dále také dvanáctiválce a rovněž verze s hybridním ústrojím. Ostrá M verze řady 8 by pak mohla výkonem překonat i současný sedan M5 o výkonu 600 koní (441 kW).

Automobilka plánuje novou řadu 8 oficiálně představit v průběhu letošního roku. Možná se dočkáme už v březnu na autosalonu v Ženevě. Ke kupé se poté přidá i kabriolet.