Ve škodovce rádi říkají, že Karoq je menší bratříček Kodiaqu. A je to tak, novinka při živém setkání určitě připomíná spíš větší SUV než Seat Ateca, s níž Karoq sdílí skelet karoserie - a třeba dveře mají oba vozy úplně stejné. Ve srovnání se Seatem, který se také vyrábí v českých Kvasinách, však Karoq působí tak nějak robustněji.

Stejné je to i uvnitř, kde robustní charakter podtrhuje docela mohutná palubní deska.

Čtěte také: Tohle je nová Škoda Karoq, nástupce Yetiho. Jak se vám líbí

Škoda ve Švédsku vystavila pouze vozy s nejvyšším infotainmentem, takže „palubce" ve všech případech dominoval obrovský 9,2" dotykový displej ve skleněném designu. Vypadá hezky, ale když je obrazovka vypnutá, všimnete si, jak snadno na ní zůstávají otisky prstů.

Vyjímatelná sedadla jsou plus

Zajímavé pak je, že ani jedno z vystavených aut nemělo digitální přístrojový štít, tedy jednu z hlavních novinek Karoqu, kterou nové SUV dokonce dostalo jako první škodovka vůbec.

Co se týče prostornosti, je na tom Karoq velmi dobře. Vpředu není jediný problém, vzadu je to také v pořádku. Na nohy je místa dost, šířka pak umožňuje usazení i tří dospělých – i když už se budou mačkat. Osobně bych raději v novém Karoqu vzadu cestoval nejvýš ve dvou. A to jsem celkem hubeňour.

Velkou předností novinky jsou příplatková posuvná, polohovatelná a dokonce vyjímatelná sedadla.

Mechanismus je přitom převzat z Yetiho, takže nejprve musíte sklopit opěradlo, pak sedalo překlopit dopředu, odjistit ukotvení a pak už můžete sedačku z vozu vyndat. Není to nic složitého. A i když to samozřejmě chce trochu síly, nemusíte být zrovna Fanda Kocourek, abyste to zvládli. Se sedadly si poradí i ženy.

Když jsem pak z vozu s vyjímatelnými zadními sedačkami přelezl do auta bez nich, všiml jsem si ještě jedné zajímavosti.

Kufr nabídne chytré nápady

Vyndavací sedačky jsou ve srovnání s těmi pevně usazenými ukotveny výš, takže poskytují skvělou podporu stehen, ale současně trochu ubírají místo nad hlavou. Cestující s výškou nad 185 centimetrů už mohou temenem „lechtat" střechu.

Pevná sedadla mají sedáky níž, takže místo ve vertikálním směru šetří. Není to přitom za cenu nějakého nepohodlí v podobě nepřirozeně vytrčených kolen. Sedí se v nich dobře.

Škoda Karoq.Zdroj: Škoda Auto

Skvělý dojem dělá kufr. Ani tak ne více než 500litrovým objemem, jako mnoha chytrými nápady. Šikovné jsou přihrádky po stranách, stejně jako jedna menší nad podběhem. Ještě lepší jsou ale robustní háčky (třeba na tašky s nákupem), které jsou připevněny na liště. Díky tomu můžete měnit jejich polohu: háček odjistíte, posunete, kam chcete, zajistíte a hotovo. Drobnost, ale šikovná.

A co další verze? Bude i rychlé RS?

První důkladnější seznámení se škodováckou novinkou naznačilo, že optimismus vyzařující z Mladé Boleslavi je na místě, zdá se, že Karoq minimálně po stránce praktičnosti a pocitu z interiéru nabídne všechno, co lidé od kompaktního SUV očekávají. Na velké závěry si ale ještě počkejme. S autem se samozřejmě musíme také svézt. A také musíme počkat na ceník.

Ten Škoda zveřejní ve druhé polovině června. Počátkem srpna se pak v Kvasinách rozjede výroba a v říjnu by měl k zákazníkům dorazit první exempláře.

Nepřehlédněte: Jak je na tom nová Škoda Karoq ve srovnání s konkurencí?

Je také pravděpodobné, že se brzy dočkáme i dalších verzí. Oficiálně sice zástupci automobilky nic nepotvrdili, ale prý si „umí představit" Karoq ve stylové verzi SportLine i „terénní" variantě ScoutLine.

A líbilo by se jim i luxusní provedení Laurin & Klement. Myslím, že všech tří variant se dočkáme.

Mluví se však i o ostřejší verzi RS. Ta by mohla dostat benzinový dvoulitr přeplňovaný turbem, který nejspíš uvidíme v ostrém koncernovém bratrovi Seatu Ateca Cupra. U něj se očekává výkon kolem 300 koní (221 kW). Hodnota zrychlení na 100 km/h by tak spadla na přibližně 6 vteřin. Ve hře by ale mohl být i silnější diesel.