Celkem dvacet "čistě" elektrických automobilů, které vzniknou hned na čtyřech speciálních podvozkových platformách, představí automobilka se čtyřmi propojenými kruhy ve svém logu během příštích šesti let. K tomu dalších deset "elektrifikovaných", tedy vesměs plug-in hybridů.

Tato strategie umožní značce poskytovat různých velikostí i cenových úrovní. Pro ty nejlevnější využije Audi také speciální koncernovou platofmu MEB, na které je postaven Volkswagen ID.3 a další od něj odvozené modely, Škoda iV nebo elektromobily Seatu.

V Mnichově jsem mohl dokonce usednout do konceptu příštího Q4 e-tron. Ten i další v článku zmiňované vozy si můžete prohlédnout ve fotogalerii. Lidé z automobilky se nechali slyšet, že se jedná o vůz se vzhledem, který je velmi blízký sériovému provedení. Jen na autě určeném pro zákazníky samozřejmě najdeme běžné kliky místo pouhých dotykových plošek, pomocí nichž se dveře konceptu otevíraly.

Primárně půjde o "zadokolku" se vzadu umístěným elektromotorem. Kdo bude vyžadovat pohon všech kol, tak si bude moci připlatit za další, tentokrát v předu uložený agregát. Ten zadní je výkonnější - poskytuje 150 kW, přední pak 75. Dohromady je to tedy 225 kW.

Audi e-tron a koncepty dalších elektromobilů

Na délku má vůz měřit téměř 4,6 metru, výška o málo přesáhne hodnotu 1,6 metru. Se sadou baterií v podlaze s kapacitou 82 kW půjde na jedno nabití ujet 450 kilometrů. Nabíjet je bude možné u stojanů s výkonem větším než 100 kW, ale nižším než 125 kW.

Velká "palubka" ukrývá velký head-up displej

Zajímavostí na tomto voze je poměrně mohutná palubní deska. Je to proto, že uvnitř se ukrývají komponenty nového typu head-up displeje, který bude vytvářet na čelním skle mnohem větší informační pole než dosud. Líbilo se mi, jak designéři značky pracují s příděmi budoucích elektrických vozů. Na všech je sice typický osmiúhelníkový tvar krytu chladiče, ovšem pokaždé byla jeho výplň jiná. Tím se zamezí určité uniformitě, kterou se donedávna vozy Audi vyznačovaly.

Zřejmě ještě o pár měsíců dříve než Q4 e-tron se dočkají zájemci o ještě emotivnější model. Tím je vůz s tvary Audi e-tron GT Concept, což je vlastně sportovní vůz s technikou Porsche Taycan. Má podobné boční linie a na bocích dva páry dveří. Výkon elektrického pohonného ústroji je 590 koní. To znamená, že auto získá schopnost zrychlovat z nuly na stovku během 3,5 sekundy a na dvojnásobnou rychlost se rozjede za 12 sekund. Maximálni rychlost činí 240 km/hod. Obratnost kromě nízkého těžiště zajistí i systém natáčení všech čtyř kol.

Díky palubní elektrické síti s napětím 800 Voltů bude možné vůz dobíjet u stojanů s výkonem až 350 kW v rekordně krátkých časech. Dojezd by s baterií o kapacitě 90 kWh měl přesáhnout 400 kilometrů. Pro tento automobil byla vyvinuta platforma označovaná kódem J1.

Třetí využívanou platformou pro elektrické "audiny" se stane MLB EVO. Na té je postaven jak e-tron, tak i e-tron Sportback.

Zatímním vrcholem technického umu specialistů značek Audi a Porsche se stane nově vyvíjená platforma PPE. Určena je pro pro luxusní a velké vozy obou značek. Počítá se s tím, že ji využijí příští velká SUV, sedany, kombíky i crossovery. Výhodou bude možnost patřičně upravovat jak rozvor těchto vozů, tak i rozchod kol..

Stejně jako v případě platformy J1 se počítá s palubním napětím 800 Voltů a schopností dobíjet baterie až 350 kilowatty. V Mnichově jsme mohli vidět zatím nepojízdný prototyp sportovně střiženého sedanu.