Více než dva tisíce automobilů, které jezdí čistě na elektřinu, musí příští rok v tuzemsku prodat dealeři značky Škoda. Vyplývá to z propočtů, jak splnit nové emisní cíle Evropské unie. V celé Evropě pak mladoboleslavská automobilka potřebuje nalézt zákazníky pro více než 20 000 vozů, které v místě svého provozu neprodukují žádné emise.

Po drtivou většinu roku si přitom musí značka vystačit s jediným elektromobilem, což je Citigo e iV. Přesto to vypadá, že tento cíl se podaří bez větších problémů splnit. "Zatím máme objednávky na osm stovek kusů," sdělil Deníku a Automix.cz zdroj, který je dobře obeznámený se situací na českém trhu.

V samém závěru příštího roku se pak začne nabízet i první výhradně na elektřinu jezdící model, vyrobený v českém závodě společnosti Škoda-Auto. Citigo e iV totiž sjíždí z výrobní linky závodu Volkswagen v Bratislavě.

"Cena vozu odvozeného od konceptu Vision iV bude přibližně osm set tisíc Kč," informoval nás manažer, který ovšem není oprávněn poskytovat informace médiím, a tudíž si nepřál být citován. "To je ale cena verze s pohonem pouze jedné nápravy a nejmenší sadou baterií,"dodal.

Nejsilnější Škoda levná nebude

Naopak nejvíce výkonná varianta se systémovým výkonem 225 kW/306 koní, tedy nejsilnější sériově prodávaný model značky, bude mít cenovku nastavenou na podobně vysoké úrovni jako současný Kodiaq RS. Tedy na částce v rozmezí 1,2 - 1,3 miliónu korun.

Za tyto ceny zákazníci získají největší automobil postavený v koncernu Volkswagen na základě menší elektrické platformy MEB. Auto měří na délku 466,5 centimetru a na výšku 161,3 centimetru, což se blíží právě Kodiaqu. Zavazadlový prostor také nebude k zahození. Půjde do něho naložit předměty o celkovém objemu 550 litrů.

Dříve než tento model ovšem Škoda příští rok představí tradiční i zbrusu nové deriváty svého nejprodávanějšího modelu Octavia. Vystaví je již na březnovém autosalonu v Ženevě.

Novináři i běžní návštěvníci si tak budou moci prohlédnout nové Octavie RS, Scout, či také "plynovou" G-Tec. Zbrusu novou verzí se stane plug-in hybridní Octavia iV. Původně měla být v nabídce od léta, ale protože technika připravovaná současně i pro Volkswagen Golf GTE, zatím není zcela připravená k sériové výrobě, nabere několikaměsíční zpoždění.