Ještě nikdy nenabízela Honda obě karosářské verze modelu Civic s turbodieselem a automatickou převodovkou. Stalo se to až nyní, v době, kdy mnozí mluví o soumraku vznětových agregátů. Jenže technické parametry jsou natolik zajímavé, že to mnohého může přesvědčit.

Devítistupňová automatická převodovka Honda

Jak motor, tak i převodovka jsou nové. Při výrobě agregátu se zdvihovým objemem válců 1 597 cm3 byly použity kovové písty zlepšující chlazení, a rovněž speciální metoda honování. Díky tomu se snížilo na minimální úroveň tření mezi písty a vložkami válců. Výkon motoru je 120 koňských sil, maximální točivý moment 300 Nm. Z nuly na stovku dokáže vůz s touto motorizací zrychlit během 11 sekund a dosáhnout nejvyšší rychlosti až 200 kilometrů v hodině.

Převodovka s devíti stupni je klasický typ planetového soustrojí s hydrodynamickým měničem. Honda slibuje, že zvládne v závislosti na otáčkách motoru a úrovni sešlápnutí plynového pedálu podřadit až o čtyři stupně.

Hlavním "tahákem" nové verze civicu je ale udávaná spotřeba. Ta činí v kombinovaném režimu pouze 4,1 litru. Ceny této specifikace zatím tuzemské zastoupení značky nezveřejnilo. Do prodeje se má dostat během letošního podzimu.