Koncernová platforma MQB, kterou využívá třeba i tuzemská Škoda Octavia, se dostane také do útrob nové generace nejmenšího dodávkového automobil značky Ford.

Tourneo Connect je totiž v podstatě jen "převlečeným" Volkswagenem Caddy, který v nové generaci představené vloni, také na toto technické řešení přešel.

Na to, jak nový Ford vypadá zvnějšku i zevnitř, se můžete podívat do naší komentované fotogalerie.

Ford, jak je popisována v tiskové zprávě doprovázející první sadu fotografií, dokonce převzal rovněž motory vyvinuté specialisty německé značky. Jen je označil tradičně jako 1,5 Ecoboost a 2,0 Ecoblue. Ve skutečnosti se ale jedná o 1,5 TSI ve výkonové variantě 114 koňských sil a 2,0 TDI ve verzích 102 a 122 koní. Právě silnější verze turbodieselu bude moci být spojena také s pohonem všech kol. Verzi 4x4 dosud Ford pro tento vůz k dispozici neměl.

Ve standardu jsou pohonné agregáty spojené s šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek je ovšem k mání také sedmistupňovou dvouspojkové ústrojí 

Obdobně jako Caddy bude také Tourneo Connect prodáváno se dvěma délkami karosérie a s pěti či sedmimístným interiérem. Sedadla ve druhé a třetí řadě půjde překlopit nebo zcela vyjmout. Díky sklopnému opěradlu sedadla předního spolujezce lze do interiéru naložit předměty dlouhé až tři metry.

Využije se i při stěhování…

Nákladový prostor má při vyjmutých sedačkách druhé a třetí řady objem 2,6 a ve verzi s dlouhým rozvorem dokonce 3,1 m3.

Kromě běžné verze dealeři modrého oválu nabídnou zákazníkům také provedení s outdoorovou vizáží, které tradičně nese označení Active. Rozpoznat ho lze podle plastů kolem otvorů pro kola, na prazích a rovněž pod předním a zadním nárazníkem.

Oproti končícímu provedení se v novém Tourneu Connent zásadně rozšiřuje paleta elektronických asistenčních systémů. Patří mezi ně například samočinné nouzové brzdění, asistent pro jízdu v pruzích, sledování bdělosti řidiče, či asistent pro rozjezd ve svahu. Všechny jsou již součástí standardní výbavy.

Na přání pak lze získat třeba také hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat nebo asistenta pro couvání s přívěsem.

Ve vyšších výbavových stupních nebo za příplatek lze auto vybavit také například vyhřívaným čelním sklem, adaptivními svělomety  a řadou dalších prvků.