Produkční verze řady 8 samozřejmě vychází z konceptu, který BMW představilo před rokem. Narozdíl od studie je však sériové provedení přece jen uhlazenější. Oba vozy si ostatně můžete srovnat sami, níže najdete odkaz na článek o loňské premiéře konceptu.

Novinka je už na pohled docela velké auto, na délku měří 4851 milimetrů, široké je 1902 mm a vysoké 1346 mm. Rozvor dosahuje 2822 milimetrů. Konkurovat by mělo zejména Mercedesu třídy S Coupé.

Čtyřmístný interiér je úplně nově pojatý, samozřejmě luxusní, ale současně si zachovává řadu prvků typických pro BMW. Středový panel je tedy natočen k řidiči a na jeho vrchní části našel místo velký displej infotainmentu. Ten lze klasicky ovládat i kulataým ovladačem vedle voliče převodovky. Za volantem se nachází 10,3palcový digitální přístrojový panel. A pochopitelně nechybí bohatý arzenál bezpečnostní výbavy a elektronických asistentů.

BMW řady 8 stojí na vyspělém podvozku s aktivním odpružením a natáčením zadních kol. V konstrukci se bohatě uplatnily vysokopevnostní ocel, hliník a také uhlíková vlákna.

Motorizace budou dvě. Slabší a úspornější představuje provedení 840d s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 315 koní (235 kW) a nejvyšším točivém momentu 680 Nm. Agregát spolupracuje s 8stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. S klidu na stovku s ním kupé zrychlí za 4,9 sekundy a jede 250 km/h.

Verze M850i má pod kapotou 4,4litrový biturbo osmiválec, který je napojen na 8stupňový automat a pohon všech kol. Maximální výkon činí 523 koní (390 kW), krouťák vrcholí hodnotou 750 Nm. Akcelerace z nuly na 100 km/h zabere jen 3,7 sekundy, maximálka je omezena na 250 km/h.

Novinka se začne prodávat v listopadu, cena by se měla pohybovat okolo 2,2 milionu korun v případě naftové varianty, M850i bude stát zhruba tři miliony.

A už se spekuluje také o dalších motorizacích a dalších karosářských verzích. Řadu 8 by v budoucnu kromě klasického kupé s jedním párem dveří mohlo tvořit i "čtyřdveřové" kupé a kabriolet.