Opulentní mastodont zůstal vzhledově věrný svému čtyřdveřovému sourozenci, ovšem zadní pár dveří zmizel a z elektricky ovládaných předních dveří ubyly rámy oken. Pneumatický podvozek – pochopitelně jako součást standardní výbavy – sedí oproti klasickému modelu o osm milimetrů níž k zemi a vůbec poprvé stojí Range Rover na sériově dodávaných kolech o velikosti 23 palců.

Černý zadní sloupek vytváří dojem populární „plovoucí“ střechy a na kastli lze hodit více než sto různých laků, případně zaslat vlastní vzorek oblíbené barvy a výrobce vám ho vyrobí.

Range Rover Sport PHEV šplhá na Nebeskou bránu.
VIDEO: Hybridní Range Rover Sport vyjel 999 schodů k Nebeské bráně v Číně

Interiér disponuje takovým luxusem, jakého lze v současné době dosáhnout. Range Rover bez skrupulí uvádí, že se vnitřní prostor dá měřit s interiéry soukromých letadel a luxusních jachet, a není důvod tomuto tvrzení nevěřit. Všechny povrchy jsou pokryty luxusní kůží, sedadla mají diamantové prošívání a jsou nastavitelná ve 20 různých směrech vpředu a v 10 různých směrech vzadu. Na obou frontách pochopitelně vyhřívaná a ventilovaná.

Coby dekory lze volit tři různá ušlechtilá dřeva, případně povrch Liquesence, připomínající tekutý kov. Jak naznačil již první obrázek před časem, přední a zadní sedadla mohou být barevně odlišená, nebo samozřejmě i jednobarevná. Z oblasti technologií nechybí spousta vyspělých jízdních asistentů, ale ani multimediální centrum InControl Touch Pro Duo, kombinované s audiosystémem Meridian.

Jensen Chieftain.
Jensen oživil klasický Range Rover, pod hranatou karoserii dal moderní techniku

Když už Range Rover SV Coupé nabízí to nejlepší uvnitř i zvenčí, musí totéž nabídnout i pod rozložitou kapotou. V motorovém prostoru se tedy objevuje pětilitrový osmiválec s kompresorem, pohánějící všechna kola výkonem 565 koní (414 kW) a silou 700 Nm. Z nuly na sto peláší obří kupé za 5,3 sekundy a maximálka se šplhá až na 266 km/h.

Na druhou stranu ovšem velký Range pořád umí vyšplhat rozbahněný kopec a samozřejmě i utáhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.

Asi není moc velkým překvapením, že špičkové auto samozřejmě vychází na špičkové peníze. SV Coupé je coby speciální edice omezeno na 999 kusů, z nichž každý bude vyroben ručně podle přání zákazníka v technickém centru divize SVO v hrabství Warwickshire. Cena už je stanovena i pro český trh a činí přinejmenším 7 647 563 korun.

Land Rover Defender Works V8.
Land Rover Defender se vrací. Ve speciální verzi s osmiválcem a vysokou cenou