Jak už víme, Velar designem i velikostí zapadá mezi nejmenší Range Rover Evoque a Range Rover Sport. Společně s nimi a klasickým Range Roverem je tak čtvrtým modelem této řady automobilky Land Rover.

Auto stojí na stejné platformě jako Jaguar F-Pace a dokonce má stejný rozvor - 2878 mm. Na délku Velar měří 4803 mm, vysoký je 1665 mm a široký 2032 mm.

Design vychází ze současného směru značky, ale přináší řadu nových prvků. Zajímavé jsou skryté kliky dveří nebo třeba zapuštěné zadní světlomety, které na víku kufru tvoří napříč jeden celek. Masku chladiče pak zvýrazňují úzké laserové LED světlomety.

Čtěte také: Land Rover vám postaví klasický Range Rover. Za pořádný balík

Uvnitř je všechno vytříbená klasika stylu Range Rover. Kromě materiálů nejvyšší kvality je hlavní novinkou přepracovaná přístrojová deska a středový panel se dvěma dotykovými displeji o velikosti deset palců. Zvlášť ten spodní je jedinečný.

Displej místo tlačítek

Nahrazuje totiž klasický středový panel s ovladači a tlačítky a slouží například k ovládání klimatizace či systému Terrain Response, který umožňuje vybrat vhodný jízdní režim.

Dále nechybí možnost vybavit vůz digitálním přístrojovým štítem. Zajímavé jsou také dotykové plochy na volantu, které nahrazují fyzické ovladače, zvláštní je také látkový materiál čalounění z recyklovaných PET lahví.

Sedadla pak nabízí až 20 parametrů nastavení jako vyhřívání, ventilaci a masážní funkci. Zavazadlový prostor Velaru má objem 673 litrů. Po sklopení zadních opěradel (lavice je dělaná v poměru 40:20:40) kapacita vzroste na 1731 litrů.

Při spuštění na trh dostane Velar do vínku hned pět motorů. Tři čtyřválce, z nichž jeden spaluje benzín a dva naftu, spadají do rodiny Ingenium. Všechny jsou pochopitelně přeplňované, a zatímco ten benzínový nabídne 250 koní (184 kW), naftový se spokojí s výkonem 180 koní (134 kW), případně 240 koní (177 kW).

Čtěte také: Nissan X-Trail 4Dogs je ideální auto pro pejskaře. V kufru má luxusní pelech

Zlatou střední cestou se zdá být šestiválcový diesel se sekvenčním přeplňováním, který z objemu rovných tří litrů ždíme výkon 300 koní a mamutí točivý moment 700 Nm.

Vrcholnou verzí se stane přeplňovaný benzínový šestiválec o výkonu 380 koní (283 kW) známý třeba z Jaguaru F-Pace S. Všechny motory budou napojeny na osmistupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem.

Na silnici i do terénu

Nejvýkonnější motor dostane jako jediný už v základu vzduchové odpružení, za které si zákazníci u slabších motorů připlatí. Zavěšení nebude chybět funkce nastavitelné výšky, přičemž v nejvyšším bodě se světlá výška zastaví na 251 milimetrech, což je o 38 mm výš než v případě standardního podvozku.

Čtěte také: Zapadnout můžou i lesní stroje. Tyto po dvou dnech zachránil až hasičský tank

Naprostou samozřejmostí je inteligentní pohon všech kol, díky kterému by měl Velar zdolat minimálně stejně drsný terén jako menší Evoque či větší Range Rover.

Pochopitelně nechybí ani Velaru elektronický systém Terrain Response 2, maximální brodicí hloubka činí 600 mm, popřípadě 650 mm pro vzduchový podvozek.

České zastoupení Land Roveru už dokonce zveřejnilo základní cenu Range Roveru Velar. Nové SUV s nejslabším dieselem startuje na 1 559 569 korunách, prodávat se začne v léte.