Renault má nový plán pro svoji budoucnost. Co hlavně chystá?
Nový šéf automobilky s diamantem ve znaku Luca de Meo představil plán s názvem Renaulution.
Renault je sice v současnosti jedničkou v prodeji elektromobilů v Evropě, ale v řadě jiných oblastí se mu příliš nedaří. Podle nového plánu je třeba:
1) Snížit objem výroby: Do roku 2025 klesne výroba automobilů z úrovně čtyř miliónů kusů (rok 2019) na 3,1 milionu.
2) Snížit náklady na výrobu svých aut. Cíl zní mínus šest set eur na každý vyrobený vůz. Také se sníží doba potřebná na vývoj nového modelu ze současných čtyř let na tři roky a zredukuje se počet využívaných platforem a motorizací. Do roku 2025 přejde skupina z osmi rodin motorů na pouhé čtyři. První budou zážehové hybridní E-tech, další vznětové agregáty výhradně pro užitkové vozy, pak elektromotory a poslední s palivovými články.
3) Do roku 2025 uvést 14 nových vozů. Polovina z nich bude s elektrickým pohonem.
Na dva koncepty, z nichž se dozajist vyvinou sériové modely značek Renault a Dacia, se podívejte do fotogalerie.
4) Revidovat přítomnost značky Renault na jednotlivých trzích. Zůstane jen tam, kde je zisková. Klíčovými oblastmi mají být Latinská Amerika, Indie, Korea a Rusko.
5) Změnit identitu značky Dacia. Po stránce technického vývoje bude propojena s ruskou Ladou. Všechny vozy obou značek budou využívat jednu jedinou platformu. Oproti současnému stavu obě značky nabídnou také větší auta. Konkrétně je zmíněno SUV Dacia Bigster. Nová Lada Niva pak bude hotova v roce 2024.
6) Sportovní, inovativní a exkluzivní projekty bude zastřešovat značka Alpine. Do ní se začlenění i současná subznačka R.S. včetně stáje Formule 1. Alpine bude do budoucna stoprocentně elektrickou značkou. Chystají se tři nové modely, přičemž jeden ve spolupráci s Lotusem.
7) Více využít své know-how v oblasti elektromobilů. Mimo jiné se připravuje vlastní továrna na akumulátory.
8) Vytvořit novou obchodní jednotku Mobilize. Ta má generovat zisk z datových, mobilních a energetických služeb. Již v roce 2030 by měla generovat minimálně pětinu příjmů Renaultu. Pro tyto služby se budou využívat čtyři typy elektromobilů - nový, tentokrát již plně karosovaný nástupce minivozítky Twizzy, dále malé SUV Dacia Spring, nový sedan a malé užitkové vozidlo.
Další články

Bronz pro Hyundai i30: V únoru rozdělil blok Škodovek mezi…
Vůz korejské značky vzniká také na území České republiky. Vloni prodělal modernizaci všech svých karosářských…

Nejméně čtyři automobilové značky skončí za 9 let s produkcí …
Naposledy se k tomuto slibu veřejně přihlásila automobilka Volvo. Současně představila svůj druhý "čistý"…

Hyundai má další SUV. Model Bayon je z nich nejmenší
Zcela nový model v nabídce korejské značky vychází technicky z nejnovější generace hatchbacku i20.

Škoda už má na kontě 2 milióny SUV. Víte, jaká nabízela třeba v Číně?
Pokud nepočítáme speciální projekty, jako byla například Škoda Trekka vyráběná na Novém Zélandu v šedesátých…

CUPRA odhalila model Formentor

Další CNG. Na český trh vstupuje Octavia G-TEC jako liftback

Elektromobil Hyundai IONIQ 5 měl premiéru

Škoda Enyaq iV má špičkovou hodnotu součinitele odporu vzduchu

Nová Fabia pořádně naroste a dostane i čtyřválec. Maskovaný kus jsme…
Už dvaadvacet let nabízí automobilka Škoda model Fabia. Za tu dobu se jich vyrobilo a prodalo 4,5 miliónu…
