Renault je sice v současnosti jedničkou v prodeji elektromobilů v Evropě, ale v řadě jiných oblastí se mu příliš nedaří. Podle nového plánu je třeba:

1) Snížit objem výroby: Do roku 2025 klesne výroba automobilů z úrovně čtyř miliónů kusů (rok 2019) na 3,1 milionu.

2) Snížit náklady na výrobu svých aut. Cíl zní mínus šest set eur na každý vyrobený vůz. Také se sníží doba potřebná na vývoj nového modelu ze současných čtyř let na tři roky a zredukuje se počet využívaných platforem a motorizací. Do roku 2025 přejde skupina z osmi rodin motorů na pouhé čtyři. První budou zážehové hybridní E-tech, další vznětové agregáty výhradně pro užitkové vozy, pak elektromotory a poslední s palivovými články.

3) Do roku 2025 uvést 14 nových vozů. Polovina z nich bude s elektrickým pohonem.

Na dva koncepty, z nichž se dozajist vyvinou sériové modely značek Renault a Dacia, se podívejte do fotogalerie.

4) Revidovat přítomnost značky Renault na jednotlivých trzích. Zůstane jen tam, kde je zisková. Klíčovými oblastmi mají být Latinská Amerika, Indie, Korea a Rusko.

5) Změnit identitu značky Dacia. Po stránce technického vývoje bude propojena s ruskou Ladou. Všechny vozy obou značek budou využívat jednu jedinou platformu. Oproti současnému stavu obě značky nabídnou také větší auta. Konkrétně je zmíněno SUV Dacia Bigster. Nová Lada Niva pak bude hotova v roce 2024.

6) Sportovní, inovativní a exkluzivní projekty bude zastřešovat značka Alpine. Do ní se začlenění i současná subznačka R.S. včetně stáje Formule 1. Alpine bude do budoucna stoprocentně elektrickou značkou. Chystají se tři nové modely, přičemž jeden ve spolupráci s Lotusem.

7) Více využít své know-how v oblasti elektromobilů. Mimo jiné se připravuje vlastní továrna na akumulátory.

8) Vytvořit novou obchodní jednotku Mobilize. Ta má generovat zisk z datových, mobilních a energetických služeb. Již v roce 2030 by měla generovat minimálně pětinu příjmů Renaultu. Pro tyto služby se budou využívat čtyři typy elektromobilů - nový, tentokrát již plně karosovaný nástupce minivozítky Twizzy, dále malé SUV Dacia Spring, nový sedan a malé užitkové vozidlo.