Nejnovější koncept je letos již třetím počinem automobilky Renault a společně s jeho předchůdci – v Ženevě představeným šestimístným EZ-Go pro sdílenou mobilitu a o měsíc později uvedenou dodávkou EZ-Pro – má demonstrovat možnosti, jaké autonomní jízda společnosti nabízí.

Zdroj: Renault

EZ-Ultimo podle Renaultu představuje vrchol osobní dopravy budoucnosti. Koncept se chlubí posuvnými dveřmi a střešním panelem, který se pro lepší komfort nastupování zvedá. Interiér je navržen jako salónek a vzdává hold předválečným modelům Renault.

Velké křeslo i hluboce tvarovaná pohovka pro dva je čalouněná sametem a podlahu pokrývají dřevěné parkety. Osvětlení a ozvučení cestující ovládají otočnými ovladači, které vyjedou ze dvou ovládacích panelů. Na „palubě“ je k dispozici trvalé wi-fi připojení, bezdrátové nabíjení pro chytré telefony a tablet ve stylu iPad, kterým se ovládají další funkce vozu.

Stačí SUV sportovnímu sedanu? Srovnali jsme Alfy Giulii a Stelvio QV. I na dráze

Stéphane Janin, šéf Renaultu, se o vystavovaném konceptu i obou dvou předchozích vyjádřil v tom smyslu, že jsou v podstatě připraveny do výroby. Sice nedokázal být konkrétní, ale tohle je podle něho budoucnost Renaultu. Nejprve se však musí s použitou technologií seznámit zákazník, a to nejpravděpodobněji prostřednictvím konvenčních modelů Renault, které se tak stanou jakýmisi testovacími mulami.

„Pokud chcete takto dramaticky změnit design automobilů, musíte lidi nejprve seznámit s technologií. Nový design a nové technologie by jednoduše byly na zákazníky příliš. Stejný postup jsme volili také v případě uvedení elektromobilu Renault Zoe“, řekl Janin.

Zdroj: Renault

A jeho slova potvrzují zkušební modely Zoe s čtvrtým stupněm autonomního řízení. Na konci roku budou k dispozici jeho zkušební verze, které ale budou i nadále mít řidiče, dohlížejícího nad správným fungováním všech systémů. Vše by mělo být připraveno pro vozy modelového ročníku 2022.