Hned dvě zbrusu nové malé dodávky uvádí na trh značka Renault. Zatímco však nové Kangoo nabízí řadu vychytávek, včetně opravdu mimořádně širokých posuvných bočních dveří, Express Van si klade za cíl oslovit především ty zákazníky, kteří chtějí prostě  jen robustní malé auto schopné přepravovat například potřeby pro řemeslníky.

Jeho exteriér i interiér a rovněž všechny důležité detaily si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

A tak, přestože nové Kangoo i Express Van nabízejí shodný objem nákladového prostoru 3,3 m3, ceny základních verzí obou vozů jsou značně rozdílné. Za Kangoo Van se zážehovým motorem 1,3 (75 kW) je třeba u delaera zanechat přinejmenším 398 700 Kč, nejlevnější provedení Expressu Van opět motor 1,3 TCe 75 kW) stojí jen 272 600 Kč.

Je ale třeba smířit se s tím, že výbava bude obsahovat skutečně jen to nejnutnější. Tedy konkrétně jeden čelní airbag (pro řidiče), centrální zamykání, nelakované nárazníky, zrcátka a kliky, LED světla pro denní svícení nebo pouze podélně nastavitelnou sedačku řidiče. Vždy je však k dispozici velké množství odkládacích prostor. Včetně poličky nad hlavami. Celkem jich je třináct a mají objem 48 litrů.

Kdo chce manuální klimatizaci, rádio, elektricky ovládaná zrcátka nebo třeba USB porty, musí si připlatit za výbavu Cool. U ní stojí v ceníku částka 315 000 Kč. Tyto věci ( a řada dalších) jsou samozřejmě v případě vozu Kangoo již v "základu". Tomuto automobilu se však budeme věnovat v samostatném článku v příštích dnech.

Do benzinové verze naložíte více

Do nákladového prostoru verze s pevnou plechovou přepážkou za předními sedačkami lze naložit předměty dlouhé až 191 centimetrů a s celkovou hmotností 780 kilogramů. Tento údaj platí pro vůz s benzinovým motorem, dieselové varianty mají užitečnou nostnost o 130 kilogramů nižší.

Přestože základní verze modelu Express Van obsahují skutečně jen to nejnutnější, za příplatek (i k výbavovému stupni Cool) si lze nechat do vozu namontovat mnoho dalších prvků. Včetně třeba asistenčního systému varujícího před vozidly v mrtvém úhlu, parkovací kameru nebo multimediální dotykový displej s navigací.

Zmíněný zážehový motor 1,3 lze pořídit také ve výkonnější verzi se 130 koňskými silami. Rovněž je možné zvolit turbodiesel 1,5 ve dvou výkonových verzích. Slabší poskytuje řidiči k využití 75 koní, silnější o 20 více. Všechny motory jsou spojené pouze se šestistupňovou manuální převodovkou. Točivý moment se přenáší na přední kola.