Oproti stávající dvanáctistovce má novinka o deci větší objem, konkrétně 1330 ccm. Jedná se o čtyřválec s přímým vstřikováním a variabilním časováním všech ventilů, který má nabídnout vysoký točivý moment dostupný v širokém spektru otáček.

Zajímavostí motoru je i speciální povlak vložek válců, který už používá Nissan u šestiválce pro supersportovní GT-R. Díky této technologii má motor snížené vnitřní tření a zlepšil se i odvod tepla od spalovacích komor.

Základní varianta motoru Energy TCe 115 nabídne 115 koní (85 kW) výkonu, 220 Nm maxima točivého momentu (dostupného již od 1500 otáček) a objednat ji půjde pouze v kombinaci se šestistupňovým manuálem. Střední verze Energy TCe 140 má 140 koní (103 kW), 240 Nm při 1600 otáčkách a je dostupná jak s manuálem, tak i s dvouspojkovou převodovkou EDC.

Nejvýkonnější Energy TCe 160 se potom chlubí 160 koňmi (120 kW) výkonu a 260 Nm točivého momentu, nebo dokonce i 270 Nm v případě spojení s automatickou převodovkou EDC.

Svou premiéru má nový motor v MPV modelech Renault Scénic a Grand Scénic, ovšem v průběhu příštího roku se postupně rozšíří prakticky do celé modelové řady Renaultu. V dohledné době by potom měly následovat i vozy od Mercedesu, s největší pravděpodobností nová třída A a některé další menší modely.