Společnost FJ Company si v USA vydobyla jméno hlavně takzvanými „restomod“ úpravami starých terénních Land Cruiserů od Toyoty. Ačkoliv tedy náplň práce mechaniků vypadá jako pečlivé renovování vozů do absolutně originálního stavu, v několika ohledech jsou modely vybaveny i trochou moderní techniky.

Stejným případem je i Toyota Land Cruiser FJ62 z roku 1986, kterou si u firmy nechal renovovat jistý majitel z Austinu. Jak můžete vidět na fotkách v galerii, model byl původně červený a za léta používání byl již nadobro technicky i esteticky unaven.

Specialisté z FJ Company tak vzali práci jako vždy zcela od podlahy a vůz kompletně odstrojili na holou kastli, rozebrán byl podvozek s rámem, celý interiér a dokonce i motor. A co bylo možné opravit v rámci zachování originality, bylo tímto způsobem opraveno či nahrazeno originálními díly.

Kompletně renovován tak byl i původní čtyřlitrový řadový šestiválec o výkonu kolem 155 koní (116 kW) a točivém momentu 303 Nm. S používáním novějších a spolehlivějších dílů se nicméně přišlo na podvozku, který dostal moderní odpružení značky Old Man Emu. Na originální ocelové disky pak byly obuty moderní 31palcové off-road pneumatiky BFGoodrich.

Z novějších dílů si poté na exteriéru všimnete hlavních i přídavných světlometů, které nyní používají LED diody. Uvnitř se přitom s technologickou aktualizací pokračuje, jelikož nainstalován byl prémiový audiosystém s konektivitou Bluetooth. Kromě nového rádia se však hledělo na uchování starého kouzla interiéru.

FJ Company tyto renovační zázraky provádí na objednávku jednotlivých zákazníků, tudíž cena takového „restomodu“ se jen ojediněle dostane na veřejnost.

Firma každopádně nabízí podobné balíčky renovací pro starší generaci FJ40 či FJ43, u nichž hotová vozidla startují na cenovkách v přepočtu od 1,7 milionu korun. Řekli bychom ale, že tento Land Cruiser z osmdesátek vyšel na ještě mnohem více.