Už po zveřejnění špionážních snímků i oficiálních skic bylo zřejmé, že nová generace vozu Hyundai Tucson nebude žádné "tuctové" auto. Skutečnost, která se právě odhalila světu, je ještě zajímavější. Automobil si ze všech úhlů, včetně interiéru, můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Design je pro značku doslova revoluční. Nejnápadnější na novém autě je maska chladiče s „parametrickými skrytými světly“. Když  jsou světla vypnuta, jeví se jako pokrytá tmavými geometrickými vzory, které díky začlenění do mřížky chladiče téměř nelze rozeznat od LED světel pro denní svícení. "Nejmodernější technologie osvětlení s průsvitným zrcadlovým efektem zajišťuje, že se tmavý chrom na masce chladiče po zapnutí světel pro denní svícení přemění v pomyslné drahokamy," uvádí Hyundai v tiskové zprávě.

Uvnitř hraje hlavní roli displej multimediálního a navigačního systému, jehož prostřednictvím se dotykem ovládají také veškeré funkce klimatizace či topení. Stejnou velikost má také digitální přístrojový panel.

Oproti minulé generaci auto o dvacet milimetrů narostlo do délky a měří tak nyní přesně 4500 milimetrů. Vnější šířka se zvětšila o patnáct milimetrů na 1865 milimetrů. Auto je také vyšší. Konkrétně o pět milimetrů a jeho střecha se tak nachází v úrovni 1650 milimetrů nad povrchem. O centimetr je také větší rozvor (nyní 2680 milimetrů). 

Kufr je dostatečný

Objem zavazadlového prostoru se liší podle verzí pohonů. Se zážehovým nebo vznětovým motorem bez hybridní podpory má objem 620 litrů, baterie v hybridní verzi pak kapacitu postupně sníží na stále solidních 546 litrů. Objem prostoru vzniklého sklopením zadních sedaček se blíží hranici 1800 litrů. Nákladový prostor lze postupně zvětšovat díky možnosti sklápění opěradla vzadu rozděleného v poměru 40:20:40.

Ve výbavě se ocitne řada nových asistenčních systémů i komfortních prvků. Například se jedná o třízónovou klimatizaci. 

I nadále se Hyundai Tucson bude nabízet rovněž s pohonem všech kol. Kromě klasických motorizací budou mít zákazníci možnost zvolit také mildhybridní verze s elektrickou soustavou s napětím 48 Voltů, případně i klasický hybrid. Jeho součástí je nová zážehová "šestnáctistovka" a elektromotor s výkonem 60 koní. I hybridní verze může mít pohon buď předních nebo všech kol.

První vozy Hyundai Tucson nové generace se v evropských showroomech objeví ještě do konce tohoto roku. Ceny budou odtajněny později.