Do útrob vozu s klasickými liniemi půlstoletí starého Opelu Manta se nastěhovala technika moderních elektromobilů. To vše v režíii samotné automobilky z německého Rüsselsheimu, která tak stvořila svůj první "restomod". Právě tímto termínem se totiž označují automobily, které navenek vypadají jako ty původní, ovšem uvnitř jsou vybavené zcela jinak.

Opel Manta GSe ElektroMOD pohání místo původního zážehového čtyřválce, který disponoval výkonem 105 koňských sil, elektromotor poskytující 147 koní. Točivý moment je 255 Nm.

Prohlédnout si ho, včetně interiéru a dalších "retroelektromobilů", můžete v naší fotogalerii.

Zajímavostí je, že konstruktéři ve voze ponechali čtyřstupňovou manuální převodovku, která ale může fungovat v automatickém režimu. V takovém případě prý stačí zařadit čtyřku a jet. Výkon pohonného agregátu se přenáší na zadní kola. Energii čerpá motor z baterie s kapacitou 31 kWh, což vystačí na ujetí 200 kilometrů. Nabíjet je možné střídavým proudem pomocí vestavěné dobíječky s výkonem 9 kW. Doba nabíjení tak nepřekročí čtyři hodiny.

Uvnitř zmizely klasické "budíky" Přístrojový štít a centrální panel teď obsadily displeje (12 a 10 palců), které jsou převzaté z nové Mokky. Cestující vpředu budou sedět na sedačkách,  které používal již sportovní Opel Adam S. V retro stylu byl stvořen tříramenný volant.

O tom, zda vůbec, a v jakých počtech se auto bude vyrábět, se Opel v oficiálních informačních materiálech nezmiňuje. Úplně pravděpodobné to ale není. S pravděpodobností hraničící s jistotou se jedná o takzvaný showcar.

Renault to mysli vážně

Naopak je prakticky jisté, že Renault reinkarnuje další svůj historický model. Po konceptu nové "pětky" jsou na světě patentové kresby elektromobilu, jehož retrodesign bez nejmenších pochybností odkazuje na Renault 4. Jako první na tuto snahu upozornil nizozemský automobilový portál Autovisie.nl. 

Podle jeho zdrojů by se vůz mohl jmenovat Renault 4Ever, neboť i tento název již má francouzská značka ochráněný. V sériové podobě se auto představí zřejmě až v roce 2025. Již příští rok se ale  (tentokrát s plně současným designem) ukáže nový elektrický Mégane a v roce 2022 znovuzrozený Renault 5. Také ten, stejně jako výše zmiňovaný Renault 4, se ve Francii vyráběl ve druhé polovině minulého století.

Nový Renault 5 by, podle několika dobře informovaných zdrojů, měl v budoucnosti převzít roli městského elektromobilu. Tu dnes plní druhá generace modelu Zoe.

Cestou retrodesignu u svých elektromobilů se v poslední době vydaly rovněž další velké automobilky. Za všechny můžeme jmenovat například zatím ještě koncept Volkswagen ID. Buzz a již sériový model Hyundai Ioniq 5.