Evropané si už nové exempláře vozu Mitsubishi Pajero nemůžou kupovat od roku 2018, Japonci od toho následujícího. Nyní ovšem v zemi vycházejícího slunce skončila produkce také pro všechny zbývající trhy. Informovala o tom sama automobilka s tím, že historicky úplně posledních 800 kusů odeslala do Austrálie.

Všechny byly v sedmimístné konfiguraci a všechny poháněl zážehový čtyřválec s objemem 3,4 litru, výkonem 189 koní a nejvyšším točivým momentem 441 Newtonmetrů. Ten se prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky přenáší na všechna čtyři kola vozu.

Faktem je, že tato poslední čtvrtá generace vozu už nebyla žádným výdobytkem moderní techniky, přestože se po začátku výroby v roce 2006 auto několikrát modernizovalo. Tato poslední, stejně jako třetí generace, již nebyla pravověrným "rámovým" offroadem, přestože samonosná karosérie byla na patřičných místech důkladně vyztužena.

Během 40leté produkce se Pajer prodalo přes 3,5 milionu kusů, i když ne všech zemích ho lidé znají pod tímto jménem. Například ve španělsky mluvících zemích označuje slovo Pajero masturbujícího muže, a proto ho tu dealeři nabízeli s označením Montero. Poptávka po tradičním offroadu však ve druhé polovině minulého desetiletí začala upadat. Například ve zmiňovaném roce 2018 si jich zákazníci v domovské zemi objednali jen tisícovku.

Pajero bylo také úspěšným závodním vozem. Připsalo si například dvanáct vítězství v Rally Dakar.

Do historie tak odchází již druhý kultovní model této značky se třemi diamanty ve znaku. Tím prvním byl v polovině minulého desetiletí vůz Mitsubishi Lancer Evo.

Přesto jméno Pajero svým způsobem bude žít dále. Nadále je totiž možné na některých trzích získat menší Pajero Sport, které vzniká na technických základech pick-upu L200.