Tou vůbec nejzásadnější změnou oproti standardu je samozřejmě přední samosvorný diferenciál, skrz který se přenáší 350 koní (257 kW) výkonu od motoru na přední kola. Nový diferenciál, který Fordu dodává firma Quaife, nedovolí prokluz pouze jednoho kola a zlepšuje tak trakci zejména na výjezdech ze zatáček.

Samosvor se tak přidává ke standardnímu vektorování točivého momentu brzdami, které prostě přibrzdí protáčející se vnitřní kolo v zatáčce a tím přesune točivý moment na kolo s lepší adhezí, a k pokročilému pohonu všech kol. Focus umí v krajním případě přenést na zadní nápravu až 70 % celkového točivého momentu a 100 % z tohoto podílu poslat jen na jedno zadní kolo.

Mercedes-Benz 450 SLC AMG Group 2 a Mercedes-Benz AMG 300 SEL 6.8 „Rudá svině“.
VIDEO: AMG oslavuje 50. výročí úchvatným pohledem na svoje začátky

Díky těmto vychytávkám zrychluje Focus RS z nuly na sto za 4,7 sekundy a disponuje dokonce režimem Drift Mode, umožňujícím jízdu „dveřmi napřed".

Vedle samosvoru, zlepšujícího trakci, dostanete v balíčku RS Edition za 111 000 korun také modré lakování Nitrous, kombinované s matně černým lakem střechy, krytů zrcátek a zadního spojleru. Nechybí ani kovaná devatenáctipalcová kola, modře lakované brzdové třmeny Brembo a dvoubarevná skořepinová sedadla Recaro.