Velmi razantně vstoupí španělská značka Seat do boje o zákazníky aut poháněných elektrickou energii. Její první vlna elektrické ofenzívy bude do začátku roku 2021 zahrnovat šest elektrických a externě nabíjitelných hybridních modelů. Elektrická verze Mii a
elektromobil el-Born se stanou prvními dvěma zcela elektricky poháněnými modely značky. Navíc se Tarraco a rovněž chystaný nový Leon nabízet také s hybridními pohony.

Dva motory (benzinový a elektrický) se také objeví v modelech Cupra Leon a Cupra Formentor. Luca de Meo, předseda představenstva
společnosti SEAT, dnes na výroční tiskové konferenci také oznámil, že se model CUPRA Formentor, nové CUV, které bylo představeno na Ženevském autosalonu, bude vyrábět v závodě Martorell.

Inženýři Seatu navíc získali i novou velkou zakázku. Seat bude totiž poprvé v historii společnosti vyvíjet novou automobilovou platformu ve spolupráci se značkou Volkswagen. Půjde o menší verzi modulární platformy MEB pro elektromobily. Na jejím
základě se budou vyrábět různá vozidla s délkou cca čtyři metry. To je velikost například současných modelů Ibiza, Polo či Fabia.

Cena těchto aut by neměla překročit hranici 20 tisíc eur. Na tomto projektu bude ve Španělsku pracovat více než 300 kvalifikovaných pracovníků.

Seat se také má stát mezi značkami koncernu Volkswagen lídrem v oblasti takzvané elektrické mikromobility. Již nyní dealeři značky nabízejí koloběžku vyvinutou ve spolupráci se značkou Segway za 599 eur, připravuje se i městský miniautomobil s vyměnitelnými bateriemi.

Podle neoficiálních informací by měl být u prodejců Seatu v budoucnosti dostupný také elektrický skútr.

Seat vloni dosáhl skvělých ekonomických výsledků. 517 600 prodaných aut je největší počet v celé jeho historii a například provozní zisk se v porování s úrovní roku 2017 zvýšil na 232 milionů eur, což je téměř dvojnásobek.