SEAT dokončuje poslední dynamické testy nového SUV Tarraco, mezi něž patří také testování jízdy v terénu. Tohoto úkolu se zhostil Stefan Ilijevic, vedoucí oddělení předběžného vývoje, patentů a inovací ve společnosti SEAT, který přinesl první dojmy z jízdy.

SEAT Tarraco, jehož jméno pochází z latinského označení španělského města Tarragona, je postaven na modulární platformě MQB, na kterém stojí i Kodiaq a Tiguan. Stefan Ilijevic poznamenal, že přestože je Tarraco dlouhým vozem (bude větší než Tiguan Allspace a Kodiaq), s terénními zlomy a přechody si poradí úplně bez problémů.  Tarraco si poradí s kamenitým horským terénem, jehož svahy mají sklon až 70 % a zvládne jízdu s bočním náklonem až 85 %.

Stejně jako koncernoví sourozenci, také Tarraco využívá pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace a bude nabízen v pěti nebo sedmimístné konfiguraci. V pětimístné verzi bude obsah zavazadelníku 760 litrů, což je dokonce o 40 litrů více, než nabídne Kodiaq.

Nový španělský automobil je vybaven dvěma zcela novými asistenčními systémy. Jedním z nich je Rollover Assist, tedy asistent pro případ převrácení, který automaticky odemkne dveře, vypne motor a aktivuje nouzové volání v případě převrácení. O druhém oficiální tisková zpráva nemluví. Na jeho funkci a další podrobnější informace si budeme muset počkat na 18. září letošního roku, kdy je naplánovaná oficiální premiéra, konaná kde jinde, než v Tarragoně.

V České republice budou první vozy pro zákazníky k dispozici koncem ledna 2019.