Nový ultrarychlý kombík je založen na nedávno představeném kombi Leon Cupra R ST, jehož kola pohání dobře známý dvoulitr TSI, který je spojen s neméně dobře známu předovku DSG se sedmi rychlostními stupni. Standardních 300 koní však není maximum, jaké si zákazníci mohou dopřát. Výkon díky továrně posvěcenému kitu ABT výkon poskočil na 370 koní, což z něj dělá nejrychlejší model Seat v historii. Výrazně vyšší výkon se dotknul také zrychlení z 0 na 100 km/h, které se díky němu zkrátilo z původních 4,9 na 4,5 sekundy!

Po designové stránce ho od standardního Leonu Cupra R ST odlišuje pouze nenápadné označení ABT v zadní části. Jinak se chlubí stejnými detaily, lakovanými v barvě mědi, a karbonovými prvky, mei které patří například nástavec předního spoileru, kryty zpětných zrcátek, nástavce bočních prahů a zadní difuzor.

Karbon je v hojné míře použit také uvnitř a zdobí panely dveří, zatímco akcenční prvky interiéru jsou opět vyvedeny v měděné barvě. Standardní výbavou jsou závodně střižená skořepinová sedadla a alcantarou potažený věnec volantu a rukojeť voliče převodovky.

Vysoký výkon krotí sportovní brzdy Brembo, ukryté za 19palcovými koly z lehké slitiny. Výfukové zplodiny odcházejí dvojitým výfukem se čtyřmi koncovkami.

Seat Leon Cupra R ST v úpravě od ABT nabídne 370 koní

Na rozdíl od hatchbacku využívá praktičtější verze ostrého Leonu pohonu všech kol, díky čemuž má také jinak nastavený podvozek, především pak odklony kol, díky čemuž auto zatáčí ještě ochotněji.

Přestože sportovní modely Seatu se nyní prodávají pod samostatnou značkou Cupra, stávající modely Seat laděné touto divizí budu i nadále označovány jako Seat.