Nový motor nyní pohání model Seat Leon TGI. Čtyřválcová přeplňovaná patnáctistovka využívající Millerův cyklus má nyní výkon 130 koňských sil, což je o dvacet více než s dosud používaným agregátem 1,4. Tento motor je k dispozici jak pro pětidveřový hatchback, tak i pro kombi označované v řeči Seatu jako ST. První kusy již dorazily k dealerům značky v České republice.

Palivo v modelu Leon TGI Evo je uloženo ve třech nádržích, z nichž dvě jsou kompozitové. Jejich obsah vystačí na dojezd do vzdálenosti 440 kilometrů, devítilitrová rezervní nádrž s benzinem pak prodlouží celkový akční rádius na 580 kilometrů.

Maximální rychlost vozu s tímto pohonem činí 205 kilometrů v hodině, v případě verze s převodovkou DSG je o šest kilometrů v hodině nižší.

Seat chce v budoucnosti prodávat zhruba dvacet procent všech svých vyrobených vozů s tímto typem alternativního pohonu. Již nyní je možné jezdit na stlačený zemní plyn mimo Leonu také v Ibize nebo v Aroně.

"Výhody zemního plynu stále přetrvávají. Například, pokud natankujete palivo za 500 Kč, tak v případě stejně velkého a výkonnného vozu ujedete na benzin jen 290 kilometrů, na naftu 364 a na CNG už 513," vysvěluje Filip Stoulil z tuzemského zastoupení Seatu. Navíc podle něho můžou mít zákazníci pocit, že skutečně přispívají ke zlepšování životního prostředí. Konkrétně se v motoru vytváří až o 75 procent méně oxidů dusíku, až o 25 procent méně oxidu uhličitého a při spalování zemního plynu se netvoří vůbec žádné pevné částice.

Motor také kromě zemního plynu může pracovat také na bioplyn, který se například v Barceloně vyrábí z městského odpadu. Jen jeden ze čtyř závodů, které se tím zabývají, umí vyrobit 12,6 milionu metrů krychlových za rok. To vystačí na provoz deseti tisíc osobních vozů, z nichž každý ročně ujede 15 000 kilometrů.