Jako poslední ze tří objemových značek koncernu Volkswagen přichází Seat s nabídkou většího SUV. Jeho vůz má označení Tarraco a prichází s podobnou technikou jako Volkswagen Tiguan Allspace nebo Škoda Kodiaq.

To například znamená, že pod kapotou budou přítomny zážehové motory 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (140 kW), stejně jako dvoulitrový turbodiesel v naladění na 110 a 140 kW. Pouze základní zážehový čtyřválec bude spojen s pohonem pouze předních kol, všechny ostatní motorizace budou znamenat současně "čtyřkolku". Kromě manuální šestistupňové převodovky si zákazníci budou moci zvolit také sedmistupňový automat DSG.

Zřejmě pouze za příplatek bude adaptivní podvozek. Základní výbava má obsahovat rovněž sadu bezpečnostních asistentů. Konkrétně bude na palubě asistent pro jízdu v jízdním pruhu (Lane Assist) nebo asistent pro detekci překážek před vozem (Front Assist) včetně rozpoznávání cyklistů a chodců. Na přání budou k dispozici další asistenční systémy, jako je asistent pro sledování mrtvého úhlu, asistent pro sledování dopravních značek, asistent pro jízdu v dopravní koloně, adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent pro ovládání dálkových světlometů (Light Assist) a asistent pro stav nouze (Emergency Assist).

Design vozu se nevymyká zvyklostem v této kategorii aut, i když o řešení přídě Seat říká, že jde o nový stylistický směr. Faktem je, že třeba maska chladiče je větší než u dosavadních modelů značky. Zdá se také, že to Seat myslí s terénem docela vážně. Tomu napovídá poměrně vysoká pozice mlhových světel.

Uvnitř bude místo klasických přístrojových ukazatelů digitální kokpit, mnoho funkcí se bude ovládat na velkém osmipalcovém středovém displeji. Ten ale obsahuje dva klasické ovladače. Například ovládání klimatizace je ale klasické.

Vůz se bude nabízet v osmi barvách. Prodej vozu, který se vyrábí ve Wolfsburgu, dealeři Seatu zahájí již před koncem letošního roku.