Serveru Automotive News to prozradil Thomas Sedran, šéf strategie koncernu Volkswagen, do něhož Škoda patří. Česká automobilka prý přišla s řadou nápadů, jak by mohlo cenově dostupné auto, určené primárně pro indické zákazníky, vypadat.

Vůz by se však měl dostat i na další trhy, například do Brazílie či Íránu.

Web přišel i s důvodem, proč spolupráce s indickou Tatou skončila. Příčinou byla hrozba vysokých investic do zvažované platformy AMP. Ta pochází od Taty, ale ukázalo se, že její vylepšení tak, aby splňovala chystaná pravidla pro crash testy a budoucí emisní normy, by byla příliš drahá.

Škoda, potažmo koncern Volkswagen, se tedy rozhodla jít vlastní cestou. Výsledkem by i nadále měl být malý dostupný vůz zhruba o velikosti Fabie. Sluší se také připomenout, že Škoda už v Indii působí, dokonce zde auta i vyrábí, konkrétně přizpůsobený model Rapid a modely Yeti, Octavia a Superb.