Cenu vozu, stejně jako plug-in hybridní verze vlajkové lodi Superb, která činí 876 900 Kč, Škoda oznámila během prvního dne tradičního podzimního evropského autosalonu, který se letos koná v německém Frankfurtu.

První exmpláře elektrického Citiga budou zákazníkům dodány na počátku příštího roku. Tento vůz se společně s koncernovými sourozenci Up! a Mii vyrábí v továrně Volkswagenu v Bratislavě. Výroba elektrifikovaného Superbu, jehož externě dobíjitelná baterie umožní bezemisní jízdu až na vzdálenost 56 a celkový akční rádius dosahuje 850 kilometrů, začne v závodě Škody v Kvasinách ještě během tohoto měsíce. Auto má navíc velmi ddobré dynamické vlastnosti, protože souhrnný výkon obou motorů pod kapotou dosahuje 218 koňských sil.

Součástí výbavy elektrických Škodovek budou také dva dobíjecí kabely. První slouží pro dobíjení z klasické zásuvky 230 Voltů. Z ní se Citigo e iV dobije na 80 procent maximální kapacity baterie během 12,5 hodiny. Druhý poslouží při dobíjení z rychlejší domácí dobíječky, kde se na stejnou hodnotu baterie naplní za 4 hodiny. U rychlodobíjecích stojanů pak uživatelé stráví hodinu.

Dojezd elektrického Citiga na energii z plně nabité baterie činí 260 kilometrů, což je vzhledem k velikosti a obvyklému způsobu využívání tohoto vozu dostatečná hodnota. Auto může jet nejrychleji 130 km/hod, z klidu na stokilometrovou rychlost se dostane za 12,3 sekundy. Záruka na baterii s kapacitou 36,8 kWh byla stanovena na osm let nebo 160 000 kilometrů.

Ve Frankfurtu také Škoda oficiálně představila svoji novou značku vozidel. Všechny elektriffikované vozy budou vozit na zádi kromě označení modelu ještě také zkratku iV. Písmeno “i” má symbolizovat inteligenci a inovaci, dále také to, že auta Škoda jsou ikonické a inspirativní. Písmeno V pak prostě vyjadřuje slovo “vozidlo”.

Škoda chce do roku 2022 představit deset více či méně elektrifikovaných automobilů. V roce 2025 by pak už prodeje aut s tímto pohonem v její síti měly dosáhnout přibližně čtvrtinového podílu.