Nový studentský koncept bude již pátým projektem z dílen škodováckého odborného učiliště v Mladé Boleslavi. Stejně jako v předchozích letech mělo hned od začátku 23 zúčastněných studentů podporu odborníků z oblastí technického vývoje, designu, výroby, stejně tak jako od jejich vyučujících.

První technické informace o Karoqu bez střechy už přitom známe. Délka vozu se nemění, činí tedy 4382 milimetrů, stejná zůstala i šířka (1811 mm) a rozvor (2638 mm). Díky tlumičům převzatým z vozu Octavie RS se ovšem snížila světlá výška.

Realizace projektu pro studenty začala nejprve zásadní proměnou sériové karoserie vozu. Po odstranění střechy bylo nutno upravit dveře. Kompletně přepracována byla zadní část vozu včetně pátých dveří, které museli žáci nově navrhnout a vyrobit.

Vzhledem ke změnám na karoserii musel být upraven i výfukový systém. Nového designu se dočkaly i sloupky A a B. Výrazné změny budou k vidění na předním i zadním nárazníku.

Odhalení dokončeného konceptu proběhne až v červnu, tudíž vůz na fotkách pochopitelně ještě nedisponuje zmíněnými nárazníky a dalšími unikátními díly. Pozornost totiž dále upoutají svítící loga Škody, upravené blinkry nebo podsvícené kliky dveří. Za tmy se bude na vozovku z předního a zadního nárazníku logo škodovky dokonce promítat.

Pod kapotou se objeví 1,5litrový benzinový čtyřválec s turbem, který pravděpodobně žádné úpravy nepodstoupí a nabídne standardních 150 koní (110 kW). S ním má koncept zrychlovat z nuly na 100 km/h za 8,4 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 204 km/h, tedy stejně jako u normálního Karoqu.

Na konceptech žáci každoročně pracují od roku 2014 (viz galerie). První studií byla dvoumístná verze vozu Škody Citigo, v roce 2015 následoval pickup na bázi Fabie, v roce 2016 kupé na základě Rapidu Spaceback a v roce vytvořili z modelu Citigo buginu s elektropohonem.