Modernější vzhled, lepší aerodynamika, a třeba také ekologičtější materiály v interiéru. Tím vším se po modernizaci vyznačuje SUV Škoda Karoq.

Od předcházejícího provedení novinku poznáte díky širší šestihranné masce chladiče, delšímu střešnímu spoileru a třeba také užším světlometům. V těch předních je navíc "zalomená" linka světel pro denní svícení. Kromě toho můžou být na přání s funkcí Matrix.

Všechny tyto změny si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Snaha po snížení produkovaných emisíí CO2 vedla designéry a konstruktéry k řadě opatření, v jejichž důsledku má teď Škoda Karoq nižší hodnotu aerodynamického odporu. Dosáhlo se toho například díky novému střešjímu spoileru, vzduchovým clonám v předním nárazníku, krytům palivové nádrže na podvozku i novým aerodynamickým kolům.

Nová Fabia v Jizerských horách s výhledem na Ještěd
První test nové Fabie v Česku: Kolik "žere" na horských silnicích?

Všechny změny se prakticky nijak nedotkly vnějších ani vnitřních rozměrů. Nový Karoq je tak 4390 milimetrů dlouhý a 1841 milimetrů široký. Rozvor dosahuje 2624 milimetrů u varianty s pohonem předních kol, u "čtyřkolky" je tato hodnota o pět milimetrů větší.

Zavazadlový prostor má standardně objem 521 litrů a při sklopení zadních opěradel 1630 litrů. Tato hodnota však může být ještě vyšší, pokud si zákazník objedná tři samostatná zadní sedadla (systém Varioflex) a v případě potřeby je vyjme ven z vozu. Pak lze převážet předměty s celkovým objemem až 1810 litrů.

Brzy už jen digitální přístrojový štít

Do interiéru lze nyní na přání získat také potahovou látku z recyklovaných veganských materiálů. Pohodu v interiéru vylepší ambientní osvětlení, které je namontováno také na všech čtyřech dveřích. Mezi nové prvky výbavy náleží například elektricky ovládané sedadlo spolujezdce.

Auto může pohánět jeden z pětice nabízených motorů. Tím základním je zážehový přeplňovaný tříválec s výkonem 110 koní, nabídka dále pokračuje čtyřválcem 1,5 TSI se 150 a dvoulitrem 2,0 TSI. Ten nabídne až 190 koní, pojí se ovšem vždy výhradně s pohonem všech kol, automatickou převodovkou DSG a výbavovým stupněm Sportline. Verze Scout, která také auto opticky odlišovala od klasického Karoqu, už po faceliftu k mání nebude.

Škoda Octavia 4. generace
Cena Octavie poprvé překročila hranici půl miliónu. Za 10 let zdražila o 187 000

Nabídku motorizací doplňují ještě dvě výkonové verze agregátu 2,0 TDi. Mají buď 116 nebo 150 koňských sil.

Zatímco nyní (a také ještě v prvních měsících po faceliftu) se vyrábějí Karoqy s klasickým přístrojovým štítem, v průběhu roku 2022 již bude ve výbavě vždy digitální ukazatel přístrojů. Buď bude mít úhlopříčku s osmi nebo 10,25 palci.

Vylepšila se také bezpečnostní výbava. Součástí paketu Asistovaná jízda je hned sedm asistenčních systémů. Pasivní bezpečnost navýší dva zadní boční airbagy, které doplní sedmičku těch standardních.

Ceník modernizovaného provedení zatím Škoda nezveřejnila.