Už za 456 900 Kč je nyní k mání nejlevnější provedení nové generace nejdůležitějšího mladoboleslavského modelu. Taková Octavia zvenčí vypadá stejně jako lépe vybavené varianty.

Pod kapotou se skrývá modernizovaný tříválcový zážehový motor 1,0 TSI EVO s výkonem 81 kW, který je automobilu schopen udělit maximální rychlost 208 kilometrů v hodině a z nuly na stovku dosprintuje za 10,8 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 4,6 - 4,7 litru.

Místo na Krétě jsme první kilometry s novou Octavií ujeli na Berounsku, Rokycansku a Plzeňsku
První český test nové Octavie: Všestranně skvělá, avšak kanály ráda nemá...

V základní výbavě takového automobilu je například sedm airbagů, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, startovací tlačítko, elektrické ovládání všech okének a vnějších zpětných zrcátek (s vyhříváním), tempomat a bezpečnostní asistenční systémy včetně nouzového brzdění a udržení vozu v příslušném jízdním pruhu. V přístrojové desce je umístěn infotainment Swing s obrazovkou s úhlopříčkou osm a čtvrt palce. Na té lze pomocí funkce SmartLink zrcadlit data z chytrého mobilního telefonu.

Nejnižší výbava Active však momentálně není tou nejlevnější v ceníku Octavie. Škoda totiž připravila verzi Octavia 125 let ke svému výročí. Ta obsahuje naprosto stejný výčet prvků výbavy jako Active s oficiální cenovkou 493 900 Kč, ale pro soukromé zákazníky se nabízí za zmíněných 456 000 Kč. Kombík je dražší o 40 000 Kč, tudíž se stále ještě vejde do hranice půl miliónu korun.

Silnější motor za příplatek 83 tisíc Kč

S touto výbavou je možné pořídit i výkonnější motory. Konkrétně se jedná o čtyřválcovou zážehovou patnáctistovku 1,5 TSI (150 koní), případně dvoulitrový turbodiesel naladěný na 110 koní. Za oba budou dealeři požadovat 539 900 Kč.

Škoda Octavia Scout 2020
Je tu nová Octavia pro zdolávání polních a lesních cest: Scout utáhne až 2 tuny

Kdo chce auto, které bude mít ještě kola z lehké slitiny, kožený volant a hlavici řadicí páky, a rovněž parkovací senzory, připlatí za paket Active Plus vcelku sympatických 15 000 Kč.

Škoda vyčíslila, že oproti provedení Active minulé generace nyní kupující tohoto vozu díky přidané standardní výbavě ušetří více než 64 000 Kč. "Trojková" Octavia totiž v této výbavě neměla tempomat, stejně jako LED přední světlomety, rádio s příjmem DAB a zmíněné bezpečnostní asistenty.