Také Octavia čtvrté generace se v obou karosářských verzích prodává i s výbavou RS. To kromě jiných záležitostí znamená také patřičně výkonný motor s 245 koňskými silami v případě benzinové verze.

Nyní ovšem vyjde vstříc těm, kteří žádají vůz se sportovní vizáží, ale přídavek koňských sil pod kapotou je tolik nezajímá. Octavia Sportline je podle tiskové zprávy automobilky jakýmsi mezistupněm mezi výbavovým stupněm Style a právě RS. Na předních blatnících jsou pak plaketky Sportline.

Zvenčí bude možné Octavii Sportline poznat díky černě orámované masce chladiče, specifickému přednímu spoileru a nápisu na zádi v černé barvě. Černý je také difuzor. Octavia Sportline bude v základu jezdit na sedmnáctipalcových kolech z lehké slitiny, ale půjde zvolit také osmnácti či devatenáctipalcová.

V interiéru se nachází tříramenný volant, sportovní sedačky a černé čalounění.

Nabídka motorizací je prakticky neomezená. Počíná už na úrovni zážehového přeplňovaného tříválce s výkonem 115 koní a končí u dvoulitrového čtyřválcového zážehového turba s výkonem 190 koňských sil. Také je možné zvolit dieselový agregát. Buď je naladěný na výkon 115 nebo 150 koní. Absolutně nejvyšší příděl síly zajistí verze plug-in hybrid (204 koní). Stejně tak lze výbavu Sportline objednat také pro Octavii poháněnou motorem spalujícím zemní plyn.

U vybraných agregátů lze zvolit buď manuální či automatickou dvouspojkovou převodovku, případně pohon všech kol.

Výbava obsahuje stejné prvky jako stupeň Style. Adaptivní podvozek se montuje za příplatek na přání, stejně jako třeba centrální airbag mezi přední sedačky či antikolizní asistent a asistent pro odbočování.