Nový Kodiaq SportLine je především designovou záležitostí. Auto dostalo černé lakované prvnky karoserie: tuto barvu nosí maska chladiče, střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken. Sklo pátých dveří a boční skla od sloupku B dozadu pak mají standardně vyšší stupeň tónování. Pohledu zezadu dominuje tenká stříbrná lišta, integrovaná ve spodní části nárazníku.

Boční ochranné lišty jsou pro změnu lakované v barvě vozu. Vůz má v sériové výbavě devatenáctipalcová kola z lehkých slitin ve speciálním designu. Volitelně jsou k dispozici i kola dvacetipalcová. A na předních blatnících je umístěna plaketa s označením modelu.

Čtěte také: Škoda ukázala Kodiaq Scout, terénní verzí svého nového SUV

SportLine se chlubí také specifickou výbavou. Zahrnuje sportovní sedadla (u řidiče elektricky nastavitelné a s pamětí) s potahem z alcantary a se stříbrným stehem, multifunkční volant, který je stejně jako hlavice řadicí páky potažen kůží, hliníkové kryty pedálů a také nové ukazatele přetížení, plnicího tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu motoru, teploty oleje a chladicí kapaliny, které může posádka sledovat na displeji.

Součástí standardní výbavy je i volba jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující řízení, odezvu plynového pedálu, automatické převodovky, řízení a klimatizace. Kromě toho má Kodiaq SportLine v sériové výbavě například elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním, pamětí a funkcí osvětlení nástupního prostoru, vnitřní zpětné zrcátko s dešťovým senzorem a funkcí automatického stmívání, LED-ambientní osvětlení interiéru v deseti odstínech, dekorační interiérové prvky z alcantary a koberečky se stříbrným stehem.

SportLine bude k dispozici se dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory, všechny jsou čtyřválcové a přeplňované. Základní zážehová čtrnáctistovka dává výkon 150 koní (110 kW), výkonnější dvoulitr pak 180 koní (132 kW).

Čtěte také: V Česku škodovky vládnou. Jak jsou na tom v Evropě?

Naftu spalují dvě verze dvoulitrového agregátu 2.0 TDI: slabší má 150 koní (110 kW), silnější 190 k (140 kW). Standardem pro všechny motorizace je pohon všech kol. Světlá výška zůstává na standardních 194 mm.

Nejlépe zrychlující pohonnou jednotkou je benzinový dvoulitr, s nímž auto akceleruje z klidu na stovku za 8 sekund.

Za příplatek je k dispozici adaptivní podvozek s elektronicky regulovanými tlumiči.