Na pohled se Scout od bežného provedení liší spíše detaily. Vedle specifických ochranných prvků na obou náraznících je například vybaven skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu, na autě najdeme také několik stříbrných prvků a standardně dodávané Full LED přední světlomety a mlhovky.

Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a přední i zadní ochranné prvky pod nárazníky, opticky rozdělené na tři části.

Scout také stojí na devatenáctipalcovch kolech, speciálně navržených pro tuto variantu. Na předních blatnících a na víku odkládací schránky před sedadlem spolujezdce je plaketa s označením modelu.

Vždy s pohonem všech kol

Také výbava, vycházející z výbavového stupně Ambition, a uspořádání interiéru jsou prý střiženy na míru vozu. V sériové výbavě najdeme funkci Offroad, která stisknutím tlačítka mění režim fungování pohonu 4×4 tak, aby zajistil na horším povrchu co nejlepší trakci, dále paket pro špatné cesty s ochranou motoru a dalších důležitých součástí pod podlahou vozu a parkovací senzory vpředu i vzadu.

Nechybí volba jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), která ovlivňuje reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivního podvozku DCC (ten tedy zůstává za příplatek).

Čtěte také: V Česku škodovky vládnou. Jak jsou na tom v Evropě?

V interiéru je vůz vybaven multifunkčním volantem, ambientním LED-osvětlením v deseti odstínech, infotainmentem Bolero s osmi reproduktory, sedadly potaženými alcantarou, elektricky nastavitelným sedadlem řidiče, bezklíčkovým systémem nebo parkovací kamerou.

Jako pohonné jednotky jsou v nabídce dva benzinové a dva naftové motory, všechny čtyřválcové a přeplňované. Základní zážehová čtrnáctistovka dává výkon 150 koní (110 kW), výkonnější dvoulitr pak 180 koní (132 kW).

Naftu spalují dvě verze dvoulitrového agregátu 2.0 TDI: slabší má 150 koní (110 kW), silnější 190 k (140 kW). Standardem pro všechny motorizace je pohon všech kol.

Brzy se ukáže i Kodiaq SportLine

Jeho srdcem je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem, tedy na konci kardanové hřídele.

Řídicí jednotka pohonu všech kol permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu - za normálního provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá řídicí jednotka maximum hnacího momentu na kola přední nápravy.

Čtěte také: PŘEHLED: Nejlevnější nová auta s dieselem. Žebříček drtí Dacie

Světlá výška je stejná jako u klasického modelu, činí 194 milimetrů. Přechodový úhel je 19,7 stupně, přední nájezdový úhel pak 22 stupňů a zadní 23,1 stupně. 

Kodiaq Scout brzy doplní také sportovně laděné provedení SportLine. Obě nové verze se následně ukážou na březnovém autosalonu v Ženevě.