“Představí se všechny, které již naši zákazníci znají a navíc také některé nové,” informoval redaktora Deníku a Automix.cz dobře informovaný zdroj z automobilky, který však nemá oprávnění poskytovat informace novinářům. Premiéra obou karosářských verzí naráz, jak Automix informoval jako první, se uskuteční v listopadu v Praze. Škoda tímto způsobem chce oslavit 60. narozeniny vůbec první generace tohoto celosvětově nejprodávanějšího typu značky.

V současnosti mladoboleslavská automobilka prodává prostřednictvím svých dealerů Octavie s karosériemi liftback a kombi, přičemž obě dvě nové budou k dispozici prakticky naráz. Obě dvě jsou k mání v luxusní variantě Laurin&Klement, dále ve sportovní verzi RS, rovněž s pohonem 4x4, přičemž “oplastovaná” varianta Scout je vyhrazena pouze pro kombi.

Mezi pohonnými jednotkami jsou jednak zážehové, jednak vznětové motory se zdvihovými objemy od jednoho do dvou litrů a s počtem válců od tří do čtyř.

Vzhledem k potřebě snižování emisí CO2 se nadále počítá s verzí G-Tec, tedy s vozem jezdícím převážně na stlačený zemní plyn (CNG). Do útrob nové octavie se dostane již příští rok také plug-in hybridní ústrojí, s nímž se nejdříve představí modernizovaný Superb. Dojezd čistě na elektřinu by mohl přesáhnout hranici šedesáti kilometrů.

Opět naroste

Vzhled vozu je zatím utajován, na veřejnost se dostaly nejvýše snímky stále ještě hodně kamuflovaných vozů z jízdních testů prototypů. Kupodivu více jasno je o vzhledu interiéru, kde by měl být zbrusu nový dvouramenný volant a multimediální displej na horním okraji palubní desky.

Předpokládá se nárůst rozměrů přes hranici 470 centimetrů a další navýšení současné kapacity zavazadlového prostoru.

Z přídě zmizí současné rozdělené hlavní světlomety. Tento motiv, který prosazoval minulý šéfdesignér Škody Jozef Kabaň (novinka je stále ještě z větší části jeho dílem – pozn. aut.) připomene pouze grafika dlouhých hlavních světlometů. Leckeré linie vozu lidem, kteří již model viděli, připomínají současný Superb.

Kromě octavie se Škoda bude ještě věnovat prezentaci svého prvního vlastního elektromobilu. Jeho vzhled se nebude příliš lišit od druhé verze na autosalonech prezentovaného konceptu prvního vlastního škodováckého elektromobilu. Jméno je zatím utajované, jisté je pouze to, že na konci ponese písmena IV. Brzy po této elektrické vlajkové lodi značky by měl být připraven menší elektromobil. Oba budou postaveny na speciální platformě MEB, kterou koncern Volkswagen vyvinul pro vozy poháněné elektřinou z baterií.

Teprve v roce 2021 přijde řada na novou generaci vozu Fabia a rovněž na facelift sportovně-užitkového vozu Kodiaq.