Má černě lemovanou masku chladiče, patřičně agresivní spodní část nárazníku se vzduchovými clonami, zadní spojler a černý zadní difuzor. V interiéru pak sportovní sedačky s jednodílným opěradlem, tříramenný volant a tradiční prošívání červenými nitěmi.

Tak se po vizuální stránce bude od "civilního" provedení čtvrté octavie bude lišit Octavie RS. Automobilka Škoda již uvolnila solidní várku fotografií, které si můžete prohlédnout v naší galerii.

Problém je ovšem v tom, že všechny fotografie a informace v přiložené tiskové zprávě se týkají specifické verze Octavie RS iV. To je v historii první elektrifovaná sportovní Škodovka. Výkon by jí chybět neměl, protože ústrojí tvořené zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1,4 TSI s elektromotorem s výkonem 85 kW umí splečně vyprodukovat 180 kW (245 koní) a nejvyšší točivý moment úctyhodných 400 Nm.

V čistě elektrickém režimu po nabití baterie s kapacitou 13 kWh by měl vůz být schopen ujet až 60 kilometrů bez produkce emisí, přičemž emise CO2 v režimu WLTP činí pouze 30 gramů na kilometr.

Klasické RS až ve druhé polovině roku

Škoda slibuje i do této verze instalaci sportovního podvozku. Maximálně vůz pojede rychlostí 225 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na stovku ve sportovním módu (jedině při něm je dostupný maximální systémový výkon) nastane za 7,3 sekundy. Varianta se spalovacím zážehovým motorem (k dispozici bude opět i dieselové "ereso") by měla nabídnout lepší hodnoty. Zatím se o nich oficiálně ale nic neví. Škoda bude modely RS bez přídomku iV nabízet až ve druhé polovině letošního roku.

Ve výbavě automobilu Škoda Octavia RS iV budou standardně specifické LED přední mlhové světlomety a černá osmnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Společně s touto Octavií RS iV se měla v Ženevě ukázat také "běžná" Octavia RS. Ta má být o něco pomalejší, o čemž svědčí výkon hybridní soustavy 204 koňských sil a nejvyšší točivý moment 350 Nm.

Baterie obou vozů se může nabíjet jak z klasické zásuvky 230 Voltů, tak i pomocí wallboxu.