Octavia v základní výbavě Active podražila o 10 až 13 tisíc korun podle zvolené motorizace. Na oplátku ale Škoda přidala nově elektricky ovládaná okna i pro zadní cestující, Bluetooth, automatické světlomety, dešťový senzor a kožený volant. Pokud si vůz pořídíte s motorem 1.6 TDI, dostanete navíc ještě kola z lehké slitiny. Octavia nově začíná na 450 900 korunách, cena je platná pro motor 1.0 TSI.

Ceny se měnily i u dalších výbav. Ambition zdražila o 3000 korun, ale nově jsou ve standardu dešťové senzory a automatické světlomety. Cena startuje na 500 900 korunách. V této verzi už nekoupíte některé pohonné jednotky, jde například o verze turbodieselů s pohonem všech kol. Přibyla ale jednotka 2.0 TDI o výkonu 110 kW s manuální převodovkou, která se prodává za 668 900 korun.

Škoda Superb se poprvé oblékla do outdoorového kabátku
Škoda Superb se poprvé oblékla do terénu. Jak jezdí verze Scout za milion?

Více se u Octavie platí i za výbavu Laurin&Klement. Ta se nyní prodává nejlevnější s motorem 1.5 TSI za 700 900 korun, což je o 11 tisíc korun víc než před změnou. Nově je ale ve standardu metalíza a i pro tuto verzi přibyl motor 2.0 TDI 110 kW s manuální převodovkou. U Octavie Combi proběhly obdobné změny jako u liftbacku.

Škoda Fabia zdražila plošně. Ve všech verzí, tedy Active, Ambition, Monte Carlo a Style stojí o 5000 korun víc. To znamená, že základní cena je nyní 269 900 korun za model s motorem 1.0 MPI o výkonu 44 kW. Z nabídky přitom zmizela jeho výkonnější verze (55 kW) a na prodej už není ani motor 1.0 TSI 81 kW s automatem DSG. I když Fabia zdražila, nové výbavy navíc se oproti Octavii nedočkala. Naopak, nově nejsou ve standardu pro motory TSI kotoučové brzdy. Zdražila i metalíza o 700 korun na 13 tisíc a navigace o 1300 korun na 16 800 až 18 800 korun podle verze.

Koncept Škoda Tudor z roku 2002
Koncept Škoda Tudor z roku 2002 byl tak parádní, že ho v Indii ukradli

Obdobně zdražuje i Fabia Combi, ta dostala nové varianty, které nesou jména Scoutline Ambition a Scoutline Style. První zmiňovaná vychází z veze Ambition, ale navíc přináší asistenta pro rozjezd do kopce, větší 16“ kola a oplastování, které má chránit v mírném terénu. Varianta stojí 387 900 korun s motorem 1.0 TSI, což je o 49 tisíc korun víc než verze Ambition. Scoutline Style vychází z verze Style.

A jak jsou na tom mladoboleslavská SUV? Kodiaq a Karoq zdražovaly, ale jen lehce. Oba modely jsou nyní dražší pouze o tisícovku a to ve všech výbavových verzích. Výjimkou je u Kodiaqu motor 2.0 TDI 110 kW 4x4, který zdražil o 16 tisíc korun ve všech variantách, ve kterých byl k dostání. Navíc se platí i za luxusní Laurin&Klement a to o 10 až 25 tisíc korun. O 16 tisíc zdražil s motorem 2.0 TDI i Karoq.