Podobnou cestou, jakou se vydali Němci v případě

nové generace Mercedesu G, půjdou také Britové, kteří právě finišují s laděním předvýrobních exemplářů nového Land Roveru Defender.

Musí si na tom dát velmi záležet, protože se jedná o model, který je nástupcem skutečné legendy a dlouho nebylo jasné, zda se do tohoto projektu vůbec pustit. Automobilka Jaguar&Land Rover na tom totiž není finančně právě nejlépe a návratností investic do nového Land Roveru si mnozí odborníci nebyli vůbec jisti.

Automobil tak sice musí mít nadále schopnosti projet těžkým terénem, ale navíc se musí stát podstatně pohodlnějším na běžných silnicích. K tomu má přispět i nezávislé zavěšení zadních kol.

Magazín Autocar navíc tvrdí, že vůz se bude muset dělat v mnoha variantách, aby uspokojil široké spektrum zákaznických potřeb. Má to prý být až dvanáct - od třídveřové verze s krátkým rozvorem až po varianty s plátěnou střechou. Jisté také je, že ceny nebudou úplně lidové. Zákazníci budou za nový Defender platit částky v rozmezí 40 - 70 tisíc Liber, tedy přibližně 1 184 000 - 2 073 000 Kč.

Vozidlo se bude vyrábět společně s modelem Discovery v nedávno otevřené továrně ve slovenské Nitře. Aby byl projekt živatoschopný, bude se muset vyrobit a prodat alespoň 50 000 kusů ročně. Tak držíme palce!