Nafta ještě, zdá se, neřekla své poslední slovo. A to díky automobilce Audi, která se aktuálně rozhodla, že své sportovní modely označené písmenem S vybaví vznětovým šestiválcem opepřeným o 48 voltový mild-hybridní systém. Jednotka se objevuje v modelech S4, S5, SQ5, ale i ve vyšších řadách S6 a S7.

Automobilka chce očividně využít toho, že turbodiesel dodává obrovskou porci síly, ale zároveň umí vykazovat v testech spotřeby nízké hodnoty. Jednotka má výkon 349 koní, ale hlavně točivý moment rovných 700 Nm, který je dostupný od 2500 do 3100 otáček za minutu. Síla putuje na všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku tiptronic.

Audi nezveřejnilo dynamické parametry vozů, aktuálně jsou důležitější údaje o spotřebě. I díky tomu, že start-stop mild-hybridního systému bude využitelný až do rychlosti 22 km/h, má Audi S7 Sportback TDI vykazovat v kombinovaném provozu 6,5 litru nafty na 100 km. Jde samozřejmě o hodnotu měřenou dle standardu WLTP. Podobná čísla nabízí i Audi S6.

Neplatí ale, že by se modely S od Audi plně přeorientovaly na naftu. I dál si je bude možné koupit s také s benzinovým motorem. V tomto případě jde o šestiválec 2,9 TFSI o výkonu 450 koní a točivém momentu 600 Nm. I tento motor je ovšem vybaven mild-hybridním systémem.