Vyhlídky Alfy Romeo pro následujících pět let vypadají opravdu skvěle. Automobilka oznámila, že chce velkou mírou hledět na své sportovní dědictví, ale přitom si je vědoma, že pouze na sporťácích nemůže v dnešní době stavět fungující byznys. Kromě sportovních modelů se tak dočkáme i dalších vozů SUV.

Ale popořadě. Nedávné spekulace o tvorbě sportovního kupé na základě současné Giulie jsou oficiálně potvrzeny. Novinka ovšem nebude jakousi Giulií Coupé, ale dostane ikonické označení GTV (Gran Turismo Veloce), které značka v minulosti používala na řadě sportovních modelů.

Podle dřívějších informací by vůz používal osvědčený 2,9litrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel a díky elektrifikaci inspirované systémem HY-KERS by mohl dosáhnout výkonu až okolo 650 koní (478 kW). Očekává se také pohon všech kol a systém vektorování točivého momentu.

Další legendou čekající na návrat bude nový supersport 8C. Toto označení používala Alfa Romeo již ve 30. letech minulého století a naposledy jím bylo ocejchováno nádherné kupé 8C Competizione z roku 2007.

Nový supersport by vznikl na základě karbonového monokoku s využitím uprostřed uloženého dvakrát přeplňovaného osmiválce (nejspíš na základě motoru Ferrari) o výkonu přes 700 koní (515 kW). Na přední nápravě by poté napomáhal pohonu malý elektromotor. Více technických podrobností si Alfa zatím drží pro sebe. Mluví se ale o akceleraci na 100 km/h pod tři sekundy.

Další SUV

Obou nových sporťáků bychom se měli dočkat do roku 2022, stejně jako dalších novinek, které už však nejsou natolik „žhavé“.

Potvrzeny jsou práce na dalších modelech segmentu SUV, přesněji menším crossoveru a velkém, až sedmimístném SUV. Současné Stelvio by se tedy velikostně zařadilo doprostřed mezi tyto modely.

Plánuje se rovněž modernizace hatchbacku Giulietta a ve výhledové době už Alfa plánuje i modernizaci sedanu Giulia a SUV Stelvio, u nichž by následně uvedla varianty s prodlouženým rozvorem. V nových modelech se navíc určitě objeví i elektrifikované ústrojí, jelikož chce automobilka do roku 2022 nabízet celkem šest hybridů.

S čím ovšem Alfa zřejmě nepočítá, je další generace malého hatchbacku MiTo. Jeho nová verze či nástupce totiž v plánech značky do pěti let úplně chybí.