Co přesně stojí za zdržením výrobního procesu, to nechce Tesla přesně specifikovat. Vydala jen strohé prohlášení: „Přestože drtivá většina výrobních subsystémů v továrně v Kalifornii a v naší nevadské Gigafactory může operovat ve vysoké kadenci, některé další se aktivují déle, než se očekávalo.“ Co si pod tím máme přesně představit, to bohužel nevíme. V tomhle ohledu americká značka dost mlží.

„Je však důležité zdůraznit, že ve výrobním řetězci Modelu 3 nejsou žádné zásadní problémy. Víme, co musí být opraveno, a věříme, že všechny problémy vyřešíme v brzkém termínu,“ slibuje ale automobilka.

Ať už je ovšem zádrhel kdekoliv, problém vyústil ve výrazně nižší počet vyrobených Modelů 3, než bylo zamýšleno. Původní plán počítal s exponenciálně rostoucí produkcí. V srpnu mělo vzniknout sto testovacích vozů první várky, určených pro zaměstnance Tesly k vychytání posledních nedokonalostí. V září už se mělo vyrobit 1500 aut, jenže to se jaksi nepodařilo a celkové shrnutí za třetí čtvrtletí roku 2017 odhalilo, že se Modelu 3 vyrobilo celkově jen 260 kusů.

Tesla má tedy co dohánět, aby splnila další produkční milník, kterým je 5000 aut za měsíc prosinec, ale hlavně aby postupně uspokojila přibližně půl milionu předobjednávek na nový vůz.

Pro automobilku je ovšem dobrou zprávou, že celkově se produkce a odbyt aut postupně zvyšuje. Během třetího čtvrtletí letoška totiž Tesla dodala celkem 25 930 aut, z toho zhruba 14 000 Modelů S a 11 900 Modelů X. Do konce roku by mohl počet vozů překonat stotisícovou hranici. Možná.