Nejprve zde máme model WRX STI Type RA, který nabídne sportovnější pocit z jízdy díky nižší hmotnosti, upravenému podvozku a vyladěném motoru.

Auto dostalo střechu z karbonových vláken, rozměrné zadní karbonové křídlo, lehká kovaná kola o rozměru devatenácti palců od firmy BBS a z kufru zmizela rezerva.

Čtěte také: VIDEO: Mercedes-AMG srovnává starý a nový závoďák. Ten nový vždy nevyhraje

Podvozek se pyšní lepšími tlumiči Bilstein, upraven byl stabilizační systém VDC a efektivnějšímu zastavení mají pomoci šestipístkové Brembo brzdy s vrtanými kotouči.

Plochý 2,5litrový čtyřválec byl vyladěn na 310 koní (228 kW), a to díky novému sání, výfukovému systému, přeprogramované řídící jednotce a odolnějším pístům. Zkrácen pak byl třetí stupeň šestistupňové převodovky, která dostala i novou řadičku.

Čtěte také: Znovuzrození dakarské legendy: Tatra zrenovovala slavný závodní speciál

U kupé BRZ nakonec Subaru nevyslyšelo fanoušky a nepředstavilo zcela ostrou STI verzi, jak si někteří přáli. Varianta tS tak nabízí hlavně lepší podvozek a funkční, agresivnější exteriér. Dvoulitrový motor zůstal beze změn, takže dává 205 koní (151 kW) a 212 Nm.

Hlavními změnami jsou nové tlumiče a pružiny značky Sachs, které nastavilo oddělení STI. Vyšší torzní tuhost zajišťuje rozpěra v motorovém prostoru a nové výztuhy šasi. Podvozek nakonec doplňují lehčí osmnáctipalcová kola STI s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4.

Čtěte také: Řídili jsme rychlou Octavii RS 245. Jak jezdí? A dorazí ještě ostřejší verze?

Karoserie byla vyšperkovaná mnoha díly, přičemž nejvíc asi zaujmou karbonové nástavce nárazníků a masivní křídlo na zádi rovněž z uhlíkových vláken.

Oba vozy budou nabízeny jak v klasické modré metalíze, tak v odstínech bílé a černé.

Prozatím není zcela jasné, na který trh budou speciální verze zaměřeny. Subaru plánuje vyrobit maximálně 500 kusů každého vozu, a jelikož tyto zprávy pochází od amerického zastoupení značky, je velice pravděpodobné, že budou určeny pro tamní zákazníky.