Už jsme si zvykli, že Japonci si to nejlepší nechávají pro sebe. Obzvláště když se jedná o limitované série. A přesně to je případ tohoto STI, které si Subaru Tecnica International pro své fanoušky připravilo jako oslavu třicátého výročí svého založení.

Extrémní Subaru má od kapotou přeplňovaný dvoulitr, který disponuje výkonem 242 kW (329 koní). Ovšem motor není jediným, který prošel výraznou STI kůrou. Kompletně přepracované je sání, výfuk i mezichladič stlačeného vzduchu, podvozek je vybaven novými tlumiči a pružinami. Nové jsou také brzdy, které dodalo Brembo. Kromě vylepšení motoru a podvozku prošlo RA-R také odtučňovací kúrou a je o 10 kilogramů lehčí, než standardní STI.

Schumacherovo Ferrari Enzo je znovu na prodej.

Novinka se chlubí novou mřížkou chladiče, karbonovými kryty zrcátek a černými logy STI na karoserii. Překvapivě chybí velké zadní křídlo, kterým je WRX STI známé po celém světě. Zájemci o tuto limitovanou sérii se musí smířit s látkovými sedačkami, které jsou prošívané kontrastní nití.

V Evropě se tohoto ultimativního STI bohužel nedočkáme, a to kvůli přísným emisním normám. Prodávat se bude pouze v Japonsku, přičemž by nemělo vzniknout víc, než 500 kusů.

Cena by v přepočtu neměla být větší, než jeden milion korun.