Ještě předtím si evropská Impreza odbude premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Pravděpodobně půjde zatím jen o pětidveřový hatchback, na jehož příjezd na starý kontinent automobilka láká dvěma fotografiemi. Sedan, který Subaru nabízí v USA i v Japonsku, je s otazníkem, neboť v Evropě zájem o podobné vozy klesá.

Později dorazí ještě oplastovaná a zvýšená varianta XV.

Faraday Future FF91 na Pikes Peak.
VIDEO: Elektromobil Faraday má rekord z Pikes Peak. Vznikl z toho bizarní záznam

Základem evropské verze - stejně jako těch pro americký a japonský trh - je nová architektura Subaru Global Platform, díky níž se má nová Impreza nejen lépe řídit, ale má být i pohodlnější a bezpečnější. Platforma je prý o 70 procent pevnější a o 40 procent lépe pohlcuje energii při nárazu.

Výrobce také o 5 milimetrů snížil těžiště auta, což společně se zadním stabilizátorem přimontovaným přímo ke karoserii prý zajistí menší náklony karoserie. A rozměry? Americké provedení v případě hatchbacku na délku měří 4460 mm, široké je 1777 mm a vysoké 1455 mm. Rozvor dosahuje 2670 mm.

McLaren 570S skončil po nárazu do domu jako hromada šrotu.
Z McLarenu 570S nezůstalo po nárazu do domu skoro nic

Jaké nová Impreza nabídne v Evropě motory, zatím nevíme. Jisté, že půjde o agregáty typu boxer a že nebude chybět pohon všech kol.