Jedno z nejzábavnějších a "nejřidičtějších" aut současnosti - Subaru BRZ - dospělo do finále svého životního cyklu. Stalo se tak po osmi letech výroby.

Tento vůz, který technici Subaru zkonstruovali společně se svými kolegy z Toyoty, byl v nabídce od roku 2012. Nyní automobilka, která má ve svém logu souhvězdí Plejád, oznámila na svých internetových stránkách, že už není možno nakonfigurovat nový exemplář modelu BRZ takzvaně do "výroby". Stále ještě ale existuje zásoba vyrobených vozů na skladě.

Nových vozů BRZ se také dočkají ti zákazníci, kteří si objednali Final Edition, která bude pro evropské země čítat 250 kusů. Tyto vozy budou mít brzdy Brembo, širší pneumatiky a speciální tlumiče Sachs.

Subaru BRZ mělo své "technické" dvojče ve voze Toyota GT 86. Zprávy o ukončení výroby tohoto modelu zatím od největší asijské automobilky nepřišla, ale vzhledem k tomu, že se oba vozy vyrábějí společně v továrně Subaru v japonském městě Gunma, dá se očekávat, že GT 86 končí také.

Příznivci menších obratných kupé s pohonem zadních kol ale nemusejí smutnit. Již příští rok by se měl představit nástupce. Zatím neoficiální zprávy hovoří o voze poháněném přeplňovaným motorem Subaru s objemem 2,4 litru. Výkon by mohl ze současných dvou stovek koňských sil poskočit někam k 250, možná i lehce přes tuto hodnotu.

Jako podvozková platforma poslouží TNGA Toyoty, na které jezdí například současná generace bestselleru Corolla. Je totiž uzpůsobena tak, aby ji mohly využít i vozy s pohonem zadních kol.

V případě verze Toyoty zřejmě nová generace dostane mírně modifikované označení. Pravděpodobné je GR 86.