Obě generace totiž mají podobné tvary i linie, změnily se však detaily. Jiná je maska chladiče, světlomety pak mají odlišný tvar a novinkou je také černý zadní sloupek vytvářející dojem plovoucí střechy. V C sloupcích jsou navíc ukryty kliky zadních bočních dveří.

Rozměrově je nová generace prakticky stejná jako ta současná. Na délku měří 3840 milimetrů (je tedy o 10 mm kratší), široká je 1695 mm (stejně jako nyní) a 1500 mm vysoká (-10 mm). Rozvor se protáhl o 20 milimetrů na 2450 mm.

Zde se sluší připomenout, že Suzuki zatím odhalilo pouze provedení pro japonský trh, evropská verze, která bude představena na březnovém autosalonu v Ženevě, může mít rozměry lehounce odlišné.

Jestliže design exteriéru navazuje na předchůdce, interiér prokoukl výrazně. Najdeme v něm novou palubní desku s dotykovou obrazovkou multimediálního systému, volant se zploštělou spodní částí a samozřejmě moderní výbavu, která zahrnuje řadu elektronických asistentů či služby spojené s konektivitou.

V oblasti techniky zatím panuje několik otazníků, motorizace pro japonský trh se totiž mohou od těch pro Evropu lišit. V domovině každopádně Swift bude k dispozici s 1,2litrovým čtyřválcem o výkonu 91 koní (67 kW), dále s přeplňovaným litrovým tříválcem o výkonu 102 koní (75 kW) a také v hybridní variantě, u níž se spojí atmosférická benzínová dvanáctistovka s elektromotorem. Suzuki nabídne také provedení s pohonem všech kol.

Uvidíme, která z motorizací se nakonec objeví na starém kontinentu. V případě ostřejší verze Swift Sport se každopádně hovoří o přeplňovaném 1,4litrovém čtyřválci o výkonu 140 koní (103 kW).