Přesně před čtyřmi měsíci jsme se seznámili s krátkou variantou Peugeotu 308, jež se dočkala vřelého přijetí ve světě i v Česku. „První ohlasy od zákazníků vyzdvihují zcela dle očekávání design, dále jízdní vlastnosti a za třetí spotřebu,” komentuje reakce spokojených majitelů šéf českého zastoupení značky Marco Venturini. Třistaosmička dokázala, že nezapomíná na žádnou z tradičních hodnot značky, k nimž vždycky patřila rodina, komfort i francouzský šarm. Verze SW teď přináší novinku v praktičtějším balení, které nabídne více prostoru, aniž by ztrácelo na atraktivitě a pohodlí. 

Oproti aktuálnímu hatchbacku je SW celkově delší o 269 mm, rozvor narostl o 55 mm. V porovnání s minulou generací kombi je novinka delší o 51 mm. Celkový objem kufru 608 litrů udělá dojem i na protřelé chalupáře (u hybridní verze je nutno počítat s hodnotou o 60 litrů nižší). Při sklopení zadních sedaček, které jsou dělené v poměru 40:20:40 a sklopitelné stiskem tlačítka, je možnost do kabiny uložit předmět o délce až 185 cm. 

Peugeot 308 v ČR
S novým Peugeotem 308 poprvé na silnici v ČR: Klasická koncepce se bude líbit!

Působivou zelenou Olivine, která tak sluší krátké třistaosmičce, byste v konfigurátoru hledali marně. Jako svou „signature“ barvu dostala verze SW odstín Avatar Blue, pro kterou těžko hledáme české označení, každopádně vypadá velmi efektně.

Kabina se od krátké verze v ničem neliší. Minimalistický design se již obejde téměř bez tlačítek, naopak klade důraz na personalizaci nabídky, zastoupenou zkratkami i-Toggles, a efektní zobrazení. Novinkou jsou stylové doplňky vytvářené metodou 3D tisku – držák na brýle, nápoje nebo mobilní telefon. 

Přestože se Peugeot nevyhýbá elektrifikaci, nabídka u prodloužené třistaosmičky stále zahrnuje klasické spalovací motory, a to jak benzínové, tak naftové. Zákazníci mají na výběr ze dvou výkonových variant zážehového přeplňovaného tříválce s objemem 1,2 litru, čtyřválcového turbodieselu s objemem 1,5 litru a dvou plug-in hybridních verzí s výkonem 180 nebo 225 koní. Plně elektrická verze by měla vstoupit na trh během příštího roku.

Kratičké svezení ukázalo, že podvozek je snad ještě o chlup komfortnější než u krátké verze. V kombinaci s velmi důkladným odhlučněním a ergonomickými sedadly (v případě automatu také sametově naladěnou převodovkou) vzniká celek, pro nějž je komfort posádky jasnou prioritou.  

Peugeot 308 SW zůstal klasickým kombíkem
Nová auta pro rok 2022 s klasickými karosériemi: Přibude jich jen málo

Cenovka Peugeotu 308 SW startuje na hezky zapamatovatelné hranici 555 000 Kč za základní benzinovou motorizaci 1,2 PureTech a výbavu Active Pack. V nejvyšší výbavě GT Pact se silnější Plug-In hybrid vyšplhá na více než dvojnásobek. Kompletní ceník najdete v galerii. 

Máte-li zájem vidět nové SW na vlastní oči, vytipujte si některou ze zastávek roadshow Emotion Day. Peugeot na ni vyráží s modelovými novinkami již 1. června a v rámci 40 dnů navštíví 38 míst v Česku.