Ani v nastupující éře designéři největší evropské automobilky Volkswagen nezačali "bláznit" a měnit zaběhnuté pořádky. I nová, v pořadí již osmá generace nejprodávanějšího vozu starého kontinentu, má tedy typické "golfovské" prvky. Tedy například masivní a správně skloněný poslední sloupek karosérie, přikrčený postoj a agresivně vyhlížející přední nárazník. To platí ponejvíce o verzi RLine.

I z hlediska velikosti patří Golf stále tam, co dosud, tedy do třídy kompaktních rodinných aut. Jeho délka oproti minulé generaci narostla pouze o dva centimetry na hodnotu 428 centimetrů, výška zůstala (s tolerancí několika milimetrů také stejná - 146 centimetrů) a ani rozvor se neměnil. 

V interiéru dominuje pás displejů, který začíná v přístrojovém štítu a pokračuje až přes celý středový panel na horním okraji palubní desky. Knoflíky a klasické ovládací prvky ustoupily na nezbytné minimum. Třeba i světla se vlevo od volantu zapínají na dotykové plošce. Nová elektronika si vyžádala i změny ve výrobě v továrně ve Wolfsburgu. Golf 8 je složen z více než 2700 jednotlivých dílů a komponentů. Uvnitř je uloženo celkem 1340 m kabelů v 962 vodičových svazcích. To je o téměř 100 m kabelů a o 31 vodičových svazků více než v modelu Golf 7.

Jedinou další karosářskou variantou se po hatchbacku stane kombi, s pokračováním například Sportsvanu se nepočítá. Výkon verzí GTI se má dostat až přes hranici tří stovek koňských sil.

Hybridy i plynový pohon…

Základním agregátem se ovšem stane litrový zážehový tříválec, dále budou na výběr ještě nové generace dieselů, motor spalující stlačený zemní plyn a plug-in hybrid. Ten dokonce ve dvou výkonových variantách. Diesely mají být v porovnání s těmi dosud používanými úspornější o 17 procent a navíc vypouštějí do ovzduší o osmdesát procent menší množství oxidů dusíku, zážehové agregáty jsou o deset procent méně žíznivější.

Jednou z nejzajímavějších nových funkcí nového golfu, která se navíc objeví v základní výbavě, je schopnost automobilu komunikovat s infrastrukturou. Řidič tak bude informován již osm set metrů předem například o tom, jaká barva bude právě na semaforu na blížící se křižovatce a může tak uzpůpsobit svůj styl jízdy. Auto bude získané informace také předávat dalším vozidlům vybavených tímto systémem Car2X.  Komunikace Car2X zaznamenává následující události: nehody, porouchaná vozidla, konec dopravní kolony, práce na silnici, nouzová brzdění a vozidla záchranných služeb. Například v případě vozidel záchranných služeb poskytne výstražné upozornění řidičům cílené, specifické informace o vzdálenosti a směru jízdy sanitních, hasičských nebo policejních vozidel, vybavených systémy Car2X. Řidiči tak mohou včas zareagovat.

Rovněž v sérii se ocitne multimediální dotykový displej s úhlopříčkou přes osm palců, dále pak automatická klimatizace, startovací tlačítko, světlomety LED, multifunkční volant nebo asistenty pro udržování auta v jízdním pruhu a automatické brzdění.