Pokud bychom to měli vzít zrychleně, tak na Mazdě 6 je nové úplně všechno. Na první podhled to možná tak nevypadá, ale ten druhý a třetí odhalí výrazné úpravy nebo přímo změny ve všech oblastech. Takže, v případě Mazdy se o faceliftu bavit nebudeme.

Je velmi příjemné, že samotný výrobce mluví o modernizaci a nikoliv o nové generaci, jako to má u svých modelů ve zvyku třeba Volkswagen. Je evidentní, že nová Mazda6 je stále tím autem, které v roce 2014 porazilo na domácím hřišti Octavii III v anketě Auto roku v ČR. O tom netřeba polemizovat.

Teď by mohlo následovat, že modernizovaná Mazda6 má jiný nárazník, přední světlomety, grafiku zadních světel… Jenže ono to tak jednoduché není. Mazda6, podobně jako třeba Subaru, své modely postupně vylepšuje a zdokonaluje, a zrovna u „šestky“ se šlo hodně do hloubky.

Pakliže to vezmeme přes, na první pohled viditelné změny, nová Mazda6 má kromě jinak tvarovaného předního nárazníku, z něhož zmizely mlhovky a nyní jsou součástí nových předních světlometů, masky chladiče s voštinovou výplní, zadního nárazníku s většími a více v rozích umístěnými koncovkami výfuku například také zcela nové dveřní panely s jinak tvarovanými plochami. To znamená, že dveře nejsou záměnné, přestože rozměry zůstaly stejné. Zvenku Mazda6 vypadá mimořádně dobře a v kombinaci s novými 19palcovými koly z lehkých slitin působí až vyzývavě, avšak i nadále nadmíru elegantně.

Vynášet jakékoliv soudy ohledně designu je tak trochu chůze po tenkém ledě, protože znáte to, sto lidí, sto chutí, ovšem za sebe prohlašuju, že nová Mazda6 je nejhezčím autem své kategorie.